عدم ثبت نام دانش آموزان با نمرات کم در مدارس غیرقانونی است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نمی‌کنند قانونی نیست و متأسفانه مدیران مدارس در ضعف نظارت‌ها خودسرانه دست به چنین اقدامی می‌زنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدیران مدارس دولتی شروطی را از جمله معدل بالا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مطرح می‌کنند و از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: تا امروز گزارشی دراین‌باره به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال نشده است، ثبت‌نام نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قانونی نیست.

وی افزود: اگر خانواده‌ها گزارشی از این تخلفات را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال کنند یا مطلع شویم که این اقدام در مدارس تهران اتفاق می‌افتد به‌عنوان کمیسیون تخصصی ورود خواهیم کرد و حتماً نظارت لازم را اعمال می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره اخذ شهریه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی یا اخذ پول به‌بهانه‌های مختلف از جمله برای فعالیت‌های فوق‌برنامه، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش مدام تأکید می‌کنند که مدارس دولتی نباید پول بگیرند و حتی به‌بهانه‌های فعالیتهای فوق‌برنامه و جشن‌های مدرسه و… اما این واقعیت در کشور وجود دارد که هزینه‌هایی از خانواده‌ها دریافت می‌شود، شاید دلیل اصلی هم این باشد که واقعاً مدارس دولتی سرانه‌ای دریافت نمی‌کنند و مدیر مدرسه برای تأمین هزینه‌ها به‌بهانه‌های مختلف از والدین پول دریافت می‌کند.

عظیمی راد درباره راه‌کار مقابله با چنین مسئله‌ای گفت: قاعدتاً راهکار اصلی این است که بودجه آموزش و پرورش بهبود یابد و افزایش پیدا کند و به‌تبع آن در واقع بودجه مدارس دولتی هم افزایش چشمگیری پیدا کند تا دیگر شاهد دریافت هزینه از والدین نباشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه دریافت پول اجباری در مدارس دولتی به روال عادی تبدیل شده است و راهکار این است که یک بار برای همیشه بودجه آموزش و پرورش، بودجه متناسب‌تری شود و براساس آن بودجه مدارس هم افزایش پیدا کند.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446693
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *