چند موکب ایرانی در عراق فعال است؟

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از فعال شدن یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی در عراق همزمان با افزایش شمار زائران خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو گفت: نزدیک به ۹۰ درصد خودروهای حامل اقلام موکب‌های ایرانی با انجام تشریفات قانونی و زیر نظر مسئولان دو کشور از مرزهای سه گانه، خسروی، شلمچه و مهران وارد عراق شده است.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: از یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی مستقر در عراق، یک‌هزار و ۴۹ موکب در کربلا، ۲۶۲ موکب در نجف، ۵۷ موکب در کاظمین، ۳۹ موکب در سامراء، ۳۹۸ موکب در مسیر مشایه (نجف به کربلا) و ۱۴ موکب نیز در سایر اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها به زائران اربعین خدمات ارائه خواهند کرد.

نامجو افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین از ابتدای ماه صفر، تعدادی از موکب‌های ایرانی، شروع به ارائه خدمات به زائران کردند که به مروز زمان و به نسبت افزایش حضور زائران، روز به روز بر تعداد موکب‌های فعال افزوده شد به طوری که اکنون یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی در کنار تعداد زیادی از موکب‌های برادران عراقی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۳۱ موکب نیز در داخل خاک ایران و مبادی مرزی به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کنند.

نامجو با این تاکید که میزبانان اصلی آیین راهپیمایی اربعین، مردم و دولت عراق هستند، از همکاری صمیمانه مسئولان عراقی در ایجاد بستر لازم برای مشارکت موکب‌های ایرانی در این آیین قدردانی کرد و گفت: حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران است.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446743
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *