آغاز ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی کشاورزان + جزئیات

صندوق حمایت از توسعه دیمزارها در حال ثبت نام کشاورزان برای دریافت وام‌های کشاورزی از بانک قرض الحسنه رسالت و فراهم کردن ادوات لازم برای فصل کشت است.

جهان صنعت نیوز – صادق مردانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها، از آغاز فرآیند ثبت نام کشاورزان برای دریافت وام‌های کشاورزی خبر داد و اعلام کرد که این صندوق با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در سال ۱۴۰۱ تأسیس شده است. مدت بازپرداخت این وام‌ها سه ساله است و اعتبار آن از منابع صندوق نزد بانک قرض الحسنه تأمین می‌شود. ثبت نام در ۲۵ استان کشور آغاز شده و امید است که ادوات مورد نیاز تا قبل از فصل کشت به کشاورزان تحویل داده شود. همچنین، تأمین و توزیع ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی در مرحله اول برنامه‌ریزی شده است.

آغاز ثبت نام وام‌ کشاورزان: تسهیلات جدید صندوق حمایت از توسعه دیمزارها

بانک و بیمه : صادق مردانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها، از آغاز ثبت نام کشاورزان متقاضی برای دریافت وام‌های کشاورزی از بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد. وی توضیح داد که این صندوق با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در سال ۱۴۰۱ تأسیس شده است و هدف آن پایدارسازی کشت در دیمزارها و افزایش تولید محصولات کشاورزی است. وام‌های ارائه شده به کشاورزان با مدت بازپرداخت سه ساله، از منابع صندوق در بانک قرض الحسنه تأمین می‌شود.

تأمین ادوات کشاورزی و مراحل دریافت تسهیلات

طبق برنامه‌های اعلام شده، در مرحله اول، صندوق حمایت از توسعه دیمزارها تأمین و توزیع ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه ادوات کشت مستقیم، سمپاش، عمیق کاشت و ادوات مورد نیاز کاشت و برداشت گیاهان دارویی را در نظر دارد. ثبت نام از متقاضیان در ۲۵ استان کشور آغاز شده و صندوق پس از تکمیل ظرفیت، تسهیلات را به کشاورزان تحویل خواهد داد. روش دریافت تسهیلات به این صورت است که پس از ثبت نام در بانک رسالت، اسامی متقاضیان به صندوق اعلام شده و این صندوق متقاضیان تایید شده را به تولیدکنندگان منتخب ادوات کشاورزی معرفی می‌کند.

اعتبارسنجی و مستندات لازم

مدیرعامل صندوق تأکید کرد که اعتبارسنجی کشاورزان بر اساس مستندات شغلی شامل پروانه کار کشاورزی، فعالیت باغبانی یا دامداری انجام می‌شود و هر مستند معتبری که نشان‌دهنده درآمد و اعتبار مالکیتی فعالیت کشاورزی باشد، مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

همکاری‌ها و اهداف توسعه

صندوق حمایت از توسعه دیمزارها در راستای افزایش تولید محصولات در دیم‌زارها، با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی و وزارت جهاد کشاورزی، در سطح ۵.۲ میلیون هکتار از کل استان‌های کشور فعالیت می‌کند.

بانک و بیمه

شناسه : 447222
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *