زمان صدور شناسنامه به یک هفته رسید

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان کشور از تسهیل ارائه خدمات دفاتر پیشخوان در حوزه ثبت احوال و صدور شناسنامه طی یک هفته خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، علی فلاح حقیقی در تشریح عملکرد یک ساله دفاتر پیشخوان دولت گفت: ظرف یک سال گذشته ضمن ارتقا زیرساخت‌های دفاتر پیشخوان دولت تلاش کردیم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی در قالب انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف زمینه ارائه خدمات بهتر و کاهش برخی مراجعات مردم را رقم بزنیم. از سوی دیگر به طور تخصصی در برخی حوزه‌ها همانند حوزه مالیاتی با انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان امور مالیاتی توانستیم به دفاتری که در سامانه صدور مجوزها فرایند را به صورت کامل طی کرده بودند، زمینه ارائه خدمات مناسب‌تر و همچنین مشاوره به شهروندان را فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه ثبت احوال شش خدمت جدید را احصاء کردیم که در مراحل نهایی اجرای کار قرار گرفته است. علاوه بر این فرایندهای مرتبط با حوزه ثبت احوال برای ارائه خدمات در شبکه دفاتر پیشخوان دولت در تعامل سازمان ثبت احوال کشور در حال پیگیری است. در حقیقت توسعه دفاتر پیشخوان دولت حسب نظر سازمان ثبت احوال با هدف افزایش دسترسی مردم پیگیری شده است.

فلاح حقیقی ادامه داد: در قالب توسعه دفاتر و تعامل با سازمان ثبت احوال، اموری که قابل واگذاری است و می‌تواند برون‌سپاری شود به همراه فرایندهای الکترونیکی با افزایش پوشش دفاتر و دسترسی بیشتر مردم دنبال شده است.

دفاتر فعال در تهران

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان کشور اشاره نمود: در حال حاضر در استان تهران ۱۶۰۰ دفتر پیشخوان دولت فعالیت می‌کند. وی افزود: ۱۳ هزار دفتر پیشخوان شهری و روستایی در کل کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۶۰ هزار نفر در این دفاتر مشغول به کار هستند.

او در خصوص ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت در حوزه بیمه‌ای نیز گفت: در حوزه بیمه سلامت در حال حاضر فرایندهای خوبی با بهره‌گیری از الکترونیکی شدن فرایندها قابل اجرا شده که در حقیقت مسیر ارائه خدمات به شهروندان تعدیل شده است. در این راستا نیز مکانیسم جدیدی در شبکه دفاتر پیشخوان دولت طراحی شده است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان کشور درباره خدماتی که از سوی دفاتر پیشخوان در حوزه ثبت احوال ارائه می‌شود نیز گفت: در حال حاضر فرایند دریافت شناسنامه برای افراد حدود یک هفته زمان می‌برد. البته این موضوع به شرایط ثبت احوال وابسته است. چراکه در برخی مناسبت‌ها همچون اربعین با توجه به افزایش حجم کار سازمان ثبت احوال، ممکن است این زمان کمی تغییر کند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه طی یک هفته ادامه داد: در حال حاضر سامانه هدی که مربوط به احراز هویت است در شبکه دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یک فرایند در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای تسهیل امور احراز هویت توسعه پیدا می‌کند. خدمت دیگر در حوزه ثبت احوال مربوط به سامانه سهیم است که تعدادی از خدمات آن در شبکه دفاتر پیشخوان دولت ارائه خواهد شد.

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 447307
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *