مکان آرامستان جدید تهران تایید شد

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران از تایید مکان آرامستان جدید پایتخت خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، لطف‌الله فروزنده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مکان آرامستان جدید مورد تایید است اما با این وجود با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال مذاکره برای خریداری این مکان هستیم.

وی با اشاره به حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بخش خصوصی در این دوره از مدیریت شهری نیز گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۷۵ همت پیش‌بینی شده که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه هزار و یک شهر، هایپراستار، مجتمع تجاری خرازی، هتل دیدار، تجارت جهانی یک شهر آفتاب و بیمارستان آتیه ۲ اشاره کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران درباره فرصت سرمایه‌گذاری جدید در سال ۱۴۰۳ نیز یادآور شد: ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. برخی از این پروژه‌ها شامل هتل کوهستان، هتل و مجموعه اداری برج میلاد، احداث چهار هتل جدید، بوستان آزادگان، مرجع تجارت جهانی ۲ شهر آفتاب است.

وی با اشاره به خرید مصالح عمده مدنظر شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری برنامه‌ریزی صورت گرفته که مصالح عمده از بورس کالا خریداری شود.

مطالبات حمل و نقل عمومی

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران به موضوع شفافیت و انضباط مالی در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد. وی گفت: علاوه بر این موضوع شفافیت و انضباط مالی از موضوعاتی بوده که در این دوره به صورت ویژه پیگیری شده است. به طوری که در سال ۱۴۰۲ استقرار سیستم بهای تمام شده در شرکت اتوبوسرانی و برای مترو در حال پیاده‌سازی است.

وی درباره پیگیری مطالبات از دولت بابت حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بابت یارانه بلیت اتوبوس مبلغ ۵.۶ همت و یارانه بلیت ۳.۹ همت توسط دولت پرداخت شده است. همچنین بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم مالیات تکلیفی و عملکرد از سال ۹۷ از دیگر موارد صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری محسوب می شود.

فروزنده درباره برگزاری نمایشگاه در بخش‌های مختلف در شهر آفتاب اشاره کرد. او افزود: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ نمایشگاه برپا شده و در ۲ سال اخیر نیز ۶۰ نمایشگاه در این محل برگزار شده و به نوعی این مکان نمایشگاهی در این دوره مدیریت شهری احیا و رونق گرفته است.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 447316
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *