۱۳۵ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی جابجا شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اضافه شدن بار جابجایی زائران اربعین به راه‌آهن، گفت: تا امروز ۱۳۵ هزار نفر از حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سردار سیدکمال هادیان‌فر امروز، ۲۹ مرداماه در بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: میان دولت عراق و دولت جمهوری اسلامی در لوای پرچم امام حسین (ع) همدلی بی‌نظیری ایجاد شده است. چیزی نبود که ما از دولت عراق بخواهیم و اجابت نکند.

وی افزود: در شرایط عادی هفته‌ای ۱۲۰ پرواز به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شد که درخواست دادیم در ایام اربعین ۳ هزار پرواز انجام شود. هزار و ۵۰۰ پرواز رفت و هزار و ۵۰۰ برگشت است. از ۲۸ فرودگاه کشور ما زائر جابجا می‌شود. ۸۰ درصد مقصد زائران به نجف است. روز به روز و سال به سال این همدلی میان دو کشور بیشتر می‌شود.

توسعه مسیر ریلی بسیار کمک کننده است

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر ضرورت فراهم آوری زیرساخت‌هایی از جمله پایانه‌های مرزی، عنوان کرد: باید نگاه و افق بلندی داشته باشیم. باید راه‌ها توسعه پیدا کنند. باید زیرساخت‌ها با دقت توسعه پیدا کنند. در مسیر اهواز به چذابه کارهای خوبی انجام شده است. در ایلام و خوزستان ۷ پروژه اساسی تعریف شده بودند که با پیشرفته ۷۰ تا ۸۰ درصدی در حال اجرا هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر دریایی برای اولین بار کلید خورد. برنامه این است که مسیر ریلی را توسعه دهیم چون بسیار کمک کننده است. مسیر ریلی شلمچه به بصره و از بصره به کربلا وجود دارد. مسیر خرمشهر به شلمچه فعال است اما سه فاز اجرایی مین‌روبی مسیر، ساخت پل بصره و ریل‌گذاری برای اتصال شلمچه به بصره وجود دارد.

هادیان‌فر ادامه داد: پل بصره در حال حاضر توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است. مسئولیت ریل‌گذاری را دولت عراق به عهده گرفته و به پیمانکار اسپانیایی سپرده است. اتصال ریلی به سمت مهران و یا از مرز خسروی به کرمانشاه بسیار کمک کننده است و سفر ایمن و پایدار می‌شود.

۳۲ درصد زائران از حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند

وی گفت: با پیش‌بینی و تمهیدات در نظر گرفته شده، شرایط بسیار مطلوب است. بر اساس تجربه، رفت زائران تدریجی است و در بازه محدود زمانی نیست. تا امروز، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند که از این تعداد نزدیک ۶۸ درصد از خودروهای شخصی و ۳۲ درصد از حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص ظرفیت فوق العاده به قطارها بیان کرد: امسال بار اضافه‌ای به راه‌آهن ابلاغ شد و جابه‌جایی مسافران با ظرفیت ۶۰۰ هزار نفر و اضافه شدن ۱۳ رام‌قطار از شهرهای مشهد، قم، بندرعباس و تهران به مقصد خرمشهر در اولویت قرار گرفت و تا امروز ۱۳۵ هزار نفر از حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند که معادل استفاده از یک هزار و ۶۲ دستگاه اتوبوس است.

هادیان‌فر عنوان کرد: سه هزار پرواز به سمت عراق، حدودا ۵۰۰ هزار زائر را جابه‌جا می‌کنند و تا ۹ شهریور بلیت به فروش می‌رسد. همچنین از استان‌های شرقی و تهران به آبادان، اهواز، ایلام، کرمانشاه، ارومیه و سنندج پرواز فوق العاده اضافه شده است. روزانه ۶۷ پرواز انجام می‌شود که ۸۰ درصد آن در فرودگاه امام خمینی (ره) است.

زائران بازگشت خود را به شب اربعین موکول نکنند

وی افزود: دو پیک را پشت سر گذاشته‌ایم و تا روز جمعه یک پیک رفت را تجربه خواهیم کرد. بازگشت نیز از صبح جمعه خواهد بود. از روز یکشنبه بازگشت بیشتر خواهد شد. بنابراین از زائران درخواست می‌شود که بازگشت خود را به شب اربعین موکول نکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار یک ریال هم افزایش قیمت نداشت. کشتی نیز با نرخ ۳۵۰ هزار تومان مسافران را جابجا می‌کند.

منبع: ایسنا

مسکن

شناسه : 447375
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *