چه تعداد زائر از مرزهای کشور عبور کردند؟

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: مرز مهران پر ترددترین پایانه مرزی است به طوری که بیش از ۵۰ درصد از زائران اربعین از این پایانه عبور کرده‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه از آغاز سفر‌های اربعین دو میلیون و ۵۵۱ هزار زائر از مرز‌های اربعینی وارد کشور عراق شده‌اند گفت: همزمان با پیک رفت سفرهای اربعین پیک بازگشت هم آغاز شده و بیش از یک میلیون زائر در سفر‌های بازگشت، وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: از مجموع زائران یکه تا پایان روز ۲۹ مرداد از مرز‌های اربعینی کشورمان وارد خاک عراق شده‌اند، ۹۴ درصد ایرانی و ۶ درصد هم غیر ایرانی بوده‌اند.

او تاکید کرد: مرز مهران با انتقال ۵۱ درصد از زوار انتخاب نخست زائران برای خروج از کشور بوده است، پس از مهران، شلمچه با ۲۴ درصد ، خسروی ۱۵ درصد، چذابه با ۸ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با ۱ درصد انتخاب بعدی زائران برای ورود به کشور عراق بوده است.

مخبر افزود: مرز شلمچه با سهم ۴۲ درصدی اولویت نخست زوار غیر ایرانی برای ورود به کشور عراق بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، گفت: مرز‌های شلمچه با ۲۹ درصد خسروی با ۱۰درصد ، چذابه با ۷درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۲ درصد انتخاب بعدی هموطنان برای ورود به کشور بوده است.

او گفت: بیشترین خروج از کشور روز ۲۶ مرداد پیش بینی می شود و بیشترین ورود زوار به کشور (بازگشت ) از جمعه (۲ شهریور) تا دوشنبه ( ۵ شهریور) صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 447544
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *