وعده وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت:برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در پیامی ویدئویی خطاب به معلمان، دانش‌آموزان و والدین گفت: در آغاز مسیر سخت اما امید آفرین خدمت و در آستانه مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم از تمام مدیران و معلمان که با تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم.

وی با سپاس از خانواده‌ها که همواره پشتیبان و همراه مدرسه و از دانش‌آموزان که سازندگان آینده کشور هستند اظهار کرد: در اندیشه اسلامی معلم به عنوان یک راهنما و الگو دارای رسالت خطیر در پرورش انسان‌های با ایمان و مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. بر این اساس با شعار «برای ایران برای مدرسه» سعی می‌کنم با اعتماد و دادن اختیار به ارکان مدرسه، بسترهای مناسب برای نقش آفرینی آنها در راستای ارتقای نظام آموزشی به کار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند، از معلمان خواست تا در آستانه بازگشایی مدارس تلاش کنند تا دانش‌آموزان مدارس را به عنوان فضایی بانشاط و امید آفرین همچون خانه دوم خود بدانند و برای یادگیری، خلاقیت، با هم زیستن، کسب مهارت‌های زندگی و ارزش‌های فرهنگی برای حضور در مدرسه اشتیاق داشته باشند و با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی و اسلامی و میهن خود احساس تعلق کنند.

کاظمی همچنین اولیا را شرکای راهبردی مدرسه دانست و از آنها نیز خواست همواره در کنار مدرسه باشند و به فرایند تربیت، یادگیری و رشد فرزندان کمک کنند.

تلاش می‌کنیم برای تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، ارتباطی نظام مند میان مدارس و خانواده‌ها ایجاد کنیم عنوان کرد: تلاش می‌کنم به خواسته‌های خانواده‌ها توجه داشته باشیم تا با پیوند هدفمند خانواده و مدرسه بتوانیم در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت گام‌های مؤثر برداشته و برای دانش‌آموزان انگیزه بیشتر و فرصت‌های بهتری برای یادگیری فراهم کنیم تا دغدغه و نگرانی شما را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: به شما اطمینان می‌دهم به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه مجلس دانش‌آموزی باشم و برنامه‌ریزی لازم را به عمل می‌آورم تا نقش فعال‌تری را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در مدارس داشته باشند. سعی می‌کنم با ایجاد فضای سرشار از نشاط، امید و احترام در مدارس با حفظ کرامت و ارزش انسانی تمام دانش‌آموزان فرصت پرورش خلاقیت و کسب موفقیت برای تمام آنها فراهم شود.

به گفته کاظمی، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای تمام دانش‌آموزان، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس و به‌روزرسانی و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی، ارتقای فرآیند مدیریتی و بهره‌وری با استفاده بهینه از فرصت فناوری و هوش مصنوعی، ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی، آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین تدوین خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد که در ایفای این مسئولیت به همفکری تمام ذی‌نفعان نظام تعلیم و تربیت، اساتید، پژوهشگران، دانشجو معلمان، تشکل‌های فرهنگیان نیاز دارم.

منبع: مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 448346
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *