جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر

در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کشور، توافق شد که احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای حداقل‌بگیران و سایر سطوح بر اساس برنامه هفتم توسعه صادر شود.

جهان صنعت نیوز – در جلسه‌ای مشترک میان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور، توافق شد. که احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای حداقل‌بگیران و سایر سطوح بر اساس مفاد برنامه هفتم توسعه صادر شود. این تصمیم با هدف اجرای عدالت و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اتخاذ شده .و مقرر شد که باقیمانده ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق در سال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول پرداخت شود.

توافق برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نشست مشترک

سرویس اقتصاد کلان : نشست مشترکی با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور برگزار شد. در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر میان نمایندگان کانون عالی کشور و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، توافق شد. که احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس مفاد بند ۱ برنامه هفتم توسعه صادر شود.

صدور احکام همسان‌سازی برای حداقل‌بگیران و سایر سطوح

در این جلسه، تصمیم بر این شد که احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای دو گروه حداقل‌بگیران و سایر سطوح صادر شود. این تصمیم در راستای اجرای عدالت و ایجاد توازن در پرداخت‌ها به بازنشستگان انجام خواهد شد. بر اساس این توافق، سازمان تامین اجتماعی متعهد شد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بر اساس طرح دو فوریتی دولت و برنامه هفتم توسعه اعمال کند.

تأکید بر همکاری و همفکری در اجرای همسان‌سازی

میرهاشم موسوی در این نشست تأکید کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با همکاری و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد. وی افزود که این همکاری و تعامل باعث خواهد شد تا احکام همسان‌سازی به صورت جامع و عادلانه برای تمامی بازنشستگان اعمال شود.

جزئیات پرداخت علی‌الحساب و متناسب‌سازی حقوق

همچنین در این جلسه توافق شد که بر اساس اجرای برنامه هفتم توسعه، پرداخت ۳ میلیون تومان علی‌الحساب به سایر سطوح و حداقل‌بگیران که در تیرماه صورت گرفته بود، در قالب احکام همسان‌سازی لحاظ شود. پس از صدور این احکام، باقیمانده ۴۰ درصد متناسب‌سازی در سال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول پرداخت خواهد شد. این اقدام با هدف افزایش عدالت در پرداخت‌ها و بهبود وضعیت مالی بازنشستگان انجام می‌شود.

اقتصاد کلان

شناسه : 448484
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *