هوای تهران دوباره تابستانی می‌شود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هوا از وضعیت جوی آرام و پایدار همراه با افزایش دما در اغلب مناطق کشور تا روز سه‌شنبه، و پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید برای مناطقی از کشور در روز چهارشنبه خبر داد.

جهان صنعت نیوز – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان، اعلام کرد. که امروز و فردا (۵ و ۶ شهریور) وضعیت جوی اکثر مناطق کشور آرام و پایدار با افزایش نسبی دما خواهد بود. اما روز چهارشنبه با گذر امواج کم‌دامنه، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی. و مناطق دیگری از کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین در پنج روز آینده، در برخی مناطق کشور وزش باد شدید. گاهی با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. برای تهران نیز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی وضعیت جوی ایران در روزهای آینده

سرویس عمومی : صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای روزهای آینده تشریح کرد. بر اساس اظهارات وی، امروز (دوشنبه، پنجم شهریورماه). و فردا (سه‌شنبه، ششم شهریورماه) هوای اغلب مناطق ایران آرام و پایدار خواهد بود، به همراه افزایش نسبی دما.

بارش و وزش باد در نوار شمالی کشور

به گفته ضیاییان، روز چهارشنبه (هفتم شهریورماه) با گذر امواج کم‌دامنه از نوار شمالی کشور، بارش رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود. همچنین، رگبار باران در ارتفاعات شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، جنوب غرب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد نیز محتمل است.

کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف

ضیاییان اضافه کرد که طی پنج روز آینده، برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات با وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهند بود.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران

در پایان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری بوده و وزش باد همراه با گردوخاک محتمل است. دمای هوای تهران امروز بین ۲۷ تا ۳۷ درجه سانتیگراد نوسان خواهد داشت و برای فردا نیز آسمانی صاف تا کمی ابری با وزش باد و دمایی بین ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

عمومی

شناسه : 448698
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *