به زودی مطالبات گندمکاران پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالبات گندم کاران در روزهای آتی و قبل از پایان شهریورماه پرداخت می شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهادکشاورزی امروز در حاشیه مراسم آغاز سال زراعی جدید در جمع خبرنگاران درباره نرخ جدید خرید تضمینی گندم اظهارداشت. بعد از هفته دولت با برگزاری جلساتی که برخی درون دستگاهی نیست. قیمت جدید تضمینی گندم اعلام می شود.

وی افزود: نظرات کارشناسی برای نرخ خرید تضمینی گندم دریافت شده و پیش نویس آن آماده است.

وی با اشاره به اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید اظهارداشت. براساس تکالیف قانونی و امکانات و مشوق هایی که در اختیار داریم الگوی کشت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با مشوق هایی که در اختیار داریم کشت های مناسبی را با توجه به اقلیم سوق می‌دهیم . الزامات در حدی است که قانون تعیین کرده است .

وی در واکنش به افزایش شش برابری قیمت کود در سال زراعی جدید گفت: آنچه که در گذشته برای قیمت کود رخ داده که اتفاق افتاده و کاری نمی توان کرد، کود با قیمت های جدید نیز حدود ۵۳ درصد یارانه ای است اما میزان افزایش قیمت شش برابر نیست.

وی با اشاره به اینکه دستوری مبنی بر القای افزایش قیمت کود نداریم افزود: اکنون از یک سو باید قیمت کود در نظر بگیریم از سوی دیگر باید تامین آن را مدنظر قرار بدهیم تا مشکلی رخ ندهد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: مطالبات گندم کاران در روزهای آتی و قبل از پایان شهریورماه پرداخت می شود.

منبع: تسنیم

کشاورزی

شناسه : 448745
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *