وزش باد و گردوخاک تا پایان هفته مهمان این مناطق خواهد بود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: وزش باد و گردوخاک تا پایان هفته در نواحی شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در برخی از نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود، گفت: امشب در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و به‌ تدریج برای ساعات بعدازظهر با ورود موجی ضعیف از شمال شرق کشور در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه نیز در مازندران، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی در زنجان، قزوین، تهران و غرب سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین برای دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات شرقی زاگرس در همدان، مرکزی و قم رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: در برخی از ساعات در استان تهران هم شاهد وزش باد خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه برای امشب بارش‌هایی که در حد هشدار نارنجی است در خراسان شمالی، شرق و ارتفاعات گلستان، ارتفاعات شمال شرق و سمنان پیش‌بینی شده است گفت: شرایط برای طغیان رودخانه‌ها وجود دارد که هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را در این مناطق در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: طی چند روز آینده وزش باد در نوار شرقی و بخش‌های مرکزی کشور تداوم دارد و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش پیدا می‌کند و منطقه زابل نیز باد و گردوخاک را خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 449050
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *