میزان صادرات مرغ مشخص شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی میزان صادرات مرغ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمد ابراهیم حسن‌نژاد درباره وضعیت صادرات محصولات پروتئینی، افزود: طبق برنامه هدف گذاری شده، قرار است در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار تن گوشت مازاد مرغ صادر شود که تاکنون بخش عمده آن محقق شده است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تولید مرغ اجداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و از آذرماه نیاز کشور نسبت به جوجه یکروزه و تخم‌مرغ نطفه‌ دار برطرف مخواهد شد.

وی با اشاره به رشد ۲۱ درصدی گله‌های مادری، تصریح کرد: طبق آمارها، تولید مرغ در واحدهای گوشتی ۲۴ درصد و تولید گوشت ۴۲ درصد رشد داشته است.

حسن نژاد شرایط تولید تخم مرغ را نیز مطلوب دانست و گفت: طبق برنامه ریزی امسال صادرات ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن انجام شده است.

به گفته وی، سال گذشته ۱۴۰ هزار تن محصول تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده بود.

حفظ دام‌های مولد منجر به افزایش تولید گوشت قرمز داخلی می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی حفظ دام‌های مولد را مهمترین راهکار افزایش تولید گوشت کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن نهاده دامی مدت‌ دار در اختیار دامداران قرار گرفت تا دام های مولد راهی کشتارگاه ها نشوند.

وی با بیان اینکه به طور حتم برای تولید گوشت ارزان باید سیستم گله‌ داری و دامداری سنتی مورد توجه قرار بگیرد افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ردیفی تحت عنوان گوشت قرمز لحاظ کرد که درآمدهای مربوط به یک درصد از نهاده‌ ها به این بخش واریز و در زمینه دامداری روستایی و پرورش دامی هزینه شود.

منبع: ایرنا

کشاورزی

شناسه : 449371
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *