قیمت تمام شده مسکن ملی پرند مشخص شد

پروژه مسکن ملی پرند با ساخت 33 هزار و 280 واحد در حال پیشرفت است و تا پایان سال جاری 9 هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

جهان صنعت نیوز – سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، اعلام کرد. که پروژه مسکن ملی پرند با ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی کشور است. از این تعداد، ۱۸ هزار واحد در فاز ۷ پرند با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی در حال ساخت است. وی تأکید کرد که با تکمیل محوطه‌سازی و شبکه‌های آب‌رسانی و به شرط واریز به موقع آورده متقاضیان، تا پایان سال جاری ۹ هزار واحد از این پروژه آماده افتتاح خواهد شد. همچنین وی بیان کرد که اولین سری واحدهای مسکن ملی پرند با هزینه هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ساخته شد.

پروژه بزرگ مسکن ملی پرند؛ پیشرفت و افتتاح واحدها تا پایان سال

سرویس مسکن : سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، به تشریح جزئیات پروژه عظیم مسکن ملی پرند پرداخت. این پروژه که شامل ساخت ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی است. یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ساخت و ساز کشور محسوب می‌شود. وی اظهار داشت. که در حال حاضر ۱۸ هزار واحد مسکن در فاز ۷ شهر جدید پرند با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصدی در حال احداث است. و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، تا پایان سال جاری محوطه‌سازی، آماده‌سازی و تکمیل شبکه‌های آب‌رسانی این واحدها به اتمام برسد و شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.

تأمین مالی و ضرورت همکاری بانک‌ها در پروژه مسکن ملی پرند

غفوری با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها و صندوق ملی مسکن در تأمین مالی پروژه‌های مسکن ملی، بر تسریع در رفع مطالبات پیمانکاران تأکید کرد. وی افزود که فصل فعلی برای ساخت و ساز بسیار مناسب است. و باید با افزایش سرعت اجرایی پروژه‌ها، هزینه‌های پایانی کاهش یافته و واحدها به موقع به متقاضیان تحویل داده شوند. این اقدام نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. بلکه می‌تواند فشار اقتصادی را بر خانواده‌های در انتظار مسکن کاهش دهد.

پیشرفت پروژه‌های مسکن در فازهای مختلف پرند

مدیرعامل شرکت عمران پرند، در خصوص پیشرفت پروژه‌ها در فاز ۷ و سایر فازهای شهر جدید پرند، توضیح داد که فاز ۷ به تازگی به محدوده شهر پرند اضافه شده و در حال حاضر حدود ۱۷ هزار واحد مسکن در این سایت در حال ساخت است. وی همچنین اشاره کرد که پروژه‌های مسکن ملی در شمال فاز ۶ نیز با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی در حال اجرا هستند. این فازها به عنوان بخش مهمی از برنامه‌های توسعه مسکن ملی در پرند، نقش حیاتی در تأمین مسکن برای خانواده‌های ایرانی دارند.

افتتاح واحدهای مسکن ملی پرند در دولت سیزدهم

غفوری از برنامه‌ریزی برای افتتاح اولین سری واحدهای مسکن ملی پرند در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد که به شرط واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان، تا پایان سال جاری ۹ هزار واحد از این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد. این افتتاح می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق وعده‌های دولت برای تأمین مسکن مناسب و مقرون به‌صرفه برای اقشار مختلف جامعه باشد.

مدیریت هزینه‌های ساخت و اهمیت واریز به موقع آورده‌ها

وی در خصوص هزینه‌های ساخت واحدهای مسکن ملی پرند نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت که وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا هزینه‌های این پروژه را مدیریت کند و با حذف قیمت زمین از هزینه نهایی، ساخت مسکن را برای متقاضیان اقتصادی‌تر کند. با این حال، به دلیل تورم، هزینه‌ها همچنان چالش‌برانگیز است و از متقاضیان خواسته می‌شود که آورده‌های خود را به موقع واریز کنند تا پروژه‌ها بدون تأخیر به پایان برسند. اولین سری واحدهای مسکن ملی پرند با هزینه هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ساخته شده و یک واحد ۸۰ متری با احتساب مشاعات (۱۲۰ متر) حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

مسکن

شناسه : 449604
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. ما سال ۱۴۰۰مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم به امید رهایی از مستاجری با اینکه واجد شرایطیم وضیعتمون تایید نهایی شده ولی تا بحال حتی تشکیل پرونده و حساب باز نکردن برامون هر بار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم میگن اول باید تامین زمین بشه نزدیک ۴ سال شده هنوز تامین زمین نکردن چرا ؟ ما پدرمون فوت کرده یه پسر دوخواهر یه مادر هستیم زیر بار گرونی مستاجری لح شدیم آقاین مسولین مربوطه بداد مردم برسین خواهشا زودتر علاجی کنید خواهش میکنم سانسور نکنید بگوش مسولین برسانید پیگیری کنید خدا خیرتون بده 🙏

  2. تامین زمین مسکن ملی پرند چیشد پس ۴ سال گذشت هنوز تامین زمین نکردین چرا ؟ما سال ۱۴۰۰مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم مردم زیر بار مستاجری کمرشون شکسته علاجی کنید زودتر خواهشااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *