زمان اعلام نتایج رتبه کنکور و جزئیات انتخاب رشته

نتایج رتبه کنکور 1403 از فردا در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است و انتخاب رشته از هفته آینده آغاز می‌شود.

جهان صنعت نیوز – عبدالرسول پورعباس اعلام کرد که نتایج رتبه کنکور ۱۴۰۳ از فردا، شنبه دهم شهریورماه، در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت، جزئیات کارنامه خود را مشاهده کنند. فرآیند انتخاب رشته داوطلبان نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

انتشار نتایج رتبه کنکور ۱۴۰۳ و زمان‌بندی انتخاب رشته

سرویس اجتماعی : عبدالرسول پورعباس، مسئول سازمان ملی سنجش، اعلام کرد که نتایج رتبه کنکور ۱۴۰۳ از فردا، شنبه دهم شهریورماه، منتشر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org، جزئیات کارنامه خود را مشاهده کنند. این نتایج شامل اطلاعات دقیقی از رتبه‌های داوطلبان در گروه‌های مختلف آموزشی است و به داوطلبان امکان می‌دهد تا با آگاهی کامل از وضعیت خود، وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.

آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

بر اساس اعلام پورعباس، فرآیند انتخاب رشته داوطلبان از هفته آینده آغاز خواهد شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ملی سنجش، رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند. این فرآیند به داوطلبان اجازه می‌دهد تا با توجه به نتایج رتبه کنکور خود، بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی خود بگیرند.

جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار شد. نوبت اول این آزمون در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار گردید و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در آن شرکت کردند. نوبت دوم کنکور نیز در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد که ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در این آزمون شرکت داشتند. این آمار نشان‌دهنده اهمیت و گستردگی این آزمون در میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 449666
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *