گرانی، کمبود‌ها، مطالبات و مشکلات، ناترازی در انرژی و … مشهود است

 مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در اولین گفتگو با مردم از طریق رسانه ملی صحبت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز –  مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان شامگاه امشب (شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳) در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود طی سخنانی با مردم درباره‌ی ارتباط خود با رسانه‌ها بیان کرد: من می‌توانم هرماه با شما و مردم صحبت داشته باشیم و دغدغه‌های آنان را بشنویم و دنبال کنیم. می‌کوشیم با مردم‌مان صادق باشیم و جز حقیقت نگوییم.

هفته‌ی آینده نشست خبریِ ‎با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد

وی افزود: هفته‌ی آینده نشست خبریِ بنده با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد؛ در این روزها مشغول بودیم و باید اعضای کابینه انتخاب می‌شدند و برای این کار وقت زیادی گذاشتیم. بالاخره کابینه انتخاب شد و از مجلس قدردانی می‌کنیم و رأی بالایی به کابینه دادند و میانگین رأی افزایش یافت. ما تلاش کردیم که با وفاق جلو برویم و این وفاق را در انتخاب کابینه هم رعایت کنیم. مردم هم می‌بینند که تا حد امکان این راه را پیشه کنیم.

رئیس‌جمهور درباره ارزیابی خود از وضعیت کشور عنوان کرد: گرانی، کمبود‌ها، مطالبات و مشکلات اصناف مختلف، ناترازی در انرژی و غیره مشهود است و در این یک‌ماه گذشته با مسئولان جلسه داشتیم و وضعیت را بررسی کردیم.

می‌خواهیم وفاق ملی داشته باشیم

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل کابین وفاق ملی اظهار کرد: چهار نفر از اعضای کابینه را از دولت آقای رئیسی همین‌طور تعدادی را از دولت آقای روحانی، مستقلین و نیز اصلاح طلب‌ها انتخاب کردیم، و بر مبنای آن‌چه که گفته بودیم، می‌خواهیم وفاق ملی داشته باشیم، کابینه را انتخاب کردیم.

رئیس قوه اجرایی کشور با اشاره به مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لازم است از مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم مجلس و نمایندگان که رأی بالایی به این کابینه دادند تشکر کنم. میانگین رأی آنان به هیچ دولتی این‌گونه بالا نبوده است.

رئیس جمهور گفت: اعضایی که برای کابینه انتخاب کردیم معتقد به قانون برنامه، سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی هستند و در حدی که آن وفاق مورد نظر دیده شود، برای انتخاب این کابینه تلاش کردیم، لذا آن‌چه که تاکنون به لطف خداوند و به اذن نمایندگان مجلس بوده است و آنچه که مردم دیدند، سعی کردیم در حد وسع و توانمان این کار را انجام دهیم تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

مشکلات در حال حل است

پزشکان در پاسخ به سوالی در خصوص آن‌که ارزیابی‌اش از وضع موجود کشور چیست، اذعان کرد: ارزیابی ما از وضعیت موجود گرانی، کمبودها و این‌که گندم‌کاران ما، پرستاران ما و معلمان و بازنشستگان ما مشکل دارند. همچنین

مشکلات کود کشاورزی و ناترازی‌ها در بخش برق و انرژی و در محیط زیست داریم و اینها واقعیت‌هایی است که دیده می‌شود.

وی‌ادامه داد: در این یک ماه با برادرانی که مسئولیت داشتند، جلسه گذاشتیم و وضعیت موجود را جستجو و پرسش کردیم. مثلاً بر اساس اطلاعاتی که به ما می‌دادند، کل پول گندم‌کاران ۱۲۰ همت بوده است که آن پول در صندوق نبود و در مقابل پول مورد نیازی که توسط کشاورزان برای گندم در کشور کشت شده و به انبارها تحویل شده است، بالای ۲۰۰ همت، مورد نیاز است. این پول نبود و شکاف وجود داشت اما الحمدالله این مشکلات در حال حل است.

سعی نمی‌کنم گذشته را نقد کنم

وی با بیان روایتی از حضرت علی علیه السلام تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: خدا رحمت کند انسانی که ابتدا خود را بشناسد، لذا باید بدانیم کجا هستیم و بدانیم کجا می‌خواهیم برویم.

رئیس جمهور با بیان آن‌که سعی نمی‌کنم گذشته را نقد کنم و هرچه بوده همین است که الان می‌بینیم، تاکید کرد: اعتقاد دارم در حال حاضر باید دست به دست هم دهیم و با وفاق و نگاه به چشم‌انداز به جلو برویم و لازم است که نخبگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را مشاهده کنیم و اجازه دهیم که آنان توانمندی خود را بروز دهند.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان کرد: با وفاقی که به وجود می‌آید و با شاخص‌هایی که خواهیم گذاشت، کاری می‌کنیم که معاونان، وزرا و در ادامه در استان‌ها، مدیران بر اساس شایستگی قرار بگیرند، نه بر اساس وابستگی حزبی، گروهی و جناحی که ممکن است وجود داشته باشد.

شاخص ما در دولت، رضایت مردم است 

وی ادامه داد: شاخص ما در دولت، رضایت مردم است. حضرت علی (ع) نشانه خوبی و بدی دولت را، تحلیل‌های مردم می‌دانند.

پزشکیان با بیان این مطلب که ما به شدت تحت تحریم هستیم، عنوان کرد: آمریکا، اروپا و کشورهایی که از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کنند، ایران را تحریم کرده‌اند و با ما معامله نمی‌کنند، لذا ما به مشکل برخورد کردیم، اما این‌که با مهربانی با مردم برخورد و مشکل آن‌ها را حل کنیم، ربطی به تحریم‌ها ندارند. این شاخص ما از ارزیابی نیروهای انسانی خواهد بود.

 

این خبر تکمیل می‌شود‏

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 449991
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *