مصرف روزانه مرغ تهران چقدر است؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به تعطیلات ایام پایانی صفر، نیاز روزانه مرغ تهران به بیش از ۱۸۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، جبرئیل برادری با بیان اینکه توزیع و عرضه مرغ در بازار استان از شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تاکنون بدون وقفه ادامه دارد، گفت: مرغ منجمد برحسب نیاز بازار همچنان با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

به گفته او، درحال حاضر کل مصرف تهران روزانه هزار و ۵۰۰ تن است و به طور متوسط به همین میزان نیز از طریق استان های معین تامین و توزیع می شود و در آستانه تعطیلات این رقم به بیش از ۱۸۰۰ تن می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: گوشت مرغ منجمد علاوه بر میادین تره‌بار، در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف، تعاونی‌های مصرف و واحدهای عمده و خرده فروشی زیر نظر اتحادیه پرنده و ماهی در حال توزیع است؛ در ایام تعطیل نیز کشیک سردخانه ها فعال بوده و واحدهای متقاضی می توانند با هماهنگی این اتحادیه علاوه بر میدان بهمن به سردخانه های مربوطه مراجعه و نسبت به تامین گوشت مورد نیاز خود اقدام کنند.

برادری در خصوص وضعیت فعلی بازار گفت: اکنون گوشت مرغ در اکثر فروشگاه‌های شهر تهران با قیمت های مصوب عرضه می‌شود و کماکان روند مستمر عرضه، نظارت‌های دقیق بازرسان سازمان و کنترل فرآیندهای تأمین و توزیع عمده کالا و جلوگیری از سودجویی ها و گران‌فروشی نیز ادامه دارد.

مشکلی در عرضه تخم مرغ نداریم

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه مشکلی در تامین تخم مرغ نداریم. گفت: با توجه به نیاز بازار، توزیع این کالای پروتئینی از طریق واحدهای عرضه طبق روال سابق در جریان است و واحدهای متقاضی عرضه می توانند باتوجه به واگذاری زنجیره کامل تخم‌مرغ به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن برای تامین نیاز خود به این اتحادیه مراجعه کنند.

برادری، از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۲۴ تماس حاصل کرده تا بازرسان نظارت بر کالاهای اساسی بر آن رسیدگی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 450188
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *