اولویت پرداخت مطالبات گندمکاران چگونه تعیین می‌شود؟

26.5 همت از مطالبات گندمکاران در سال 1403 توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شد و تاکنون مجموعاً 121 همت به حساب کشاورزان واریز شده است.

جهان صنعت نیوز – در سال ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ ۲۶.۵ همت از مطالبات گندمکاران را به حساب ذینفعان نهایی واریز کرد. این پرداخت‌ها که در راستای اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی کشور صورت گرفت، به همراه پرداخت‌های پیشین، مجموعاً به ۱۲۱ همت رسید. همچنین، مابقی مطالبات بر اساس منابع وصولی و تخصیص سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۲۶.۵ همت از مطالبات گندمکاران در سال ۱۴۰۳

سرویس کشاورزی : سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۶.۵ همت از مطالبات گندمکاران را به حساب ذینفعان نهایی واریز کرده است. این پرداخت‌ها در راستای اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی کشور انجام شده و از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در سال جاری، مجموعاً ۱۲۱ همت به حساب کشاورزان واریز شده است. این پرداخت‌ها به منظور حمایت از تولیدات داخلی و تأمین نقدینگی لازم برای خرید گندم صورت گرفته است.

اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی

بر اساس بند (ث) تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و حفظ امنیت غذایی، بهای گندم خریداری شده بر اساس قیمت نهایی شورای قیمت‌گذاری به حساب عرضه‌کنندگان گندم به مراکز خرید دولتی واریز شده است. این پرداخت‌ها بدون در نظر گرفتن تسهیلات تکلیفی بانکی و بر اساس زمان تحویل گندم به شرکت بازرگانی دولتی انجام شده است.

پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران

در ادامه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است که مابقی مطالبات گندمکاران نیز بر اساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ و با توجه به وصولی منابع و تخصیص و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد. این پرداخت‌ها به صورت مرحله‌ای و بر اساس اولویت زمانی تحویل گندم انجام می‌شود تا حقوق کشاورزان به موقع و به شکل منصفانه‌ای تأمین گردد.

کشاورزی

شناسه : 450248
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *