تله مهاجرت برای پرستاران ایرانی

۶۰ پرستار ایرانی در دانمارک به دلیل بیکاری و مشکلات استخدامی، به اعتراض در میدان شهرداری کپنهاگن دست زدند.

جهان صنعت نیوز – در روزهای اخیر، ۶۰ پرستار ایرانی که به امید کار بهتر به دانمارک مهاجرت کرده بودند. در اعتراض به بیکاری و مشکلات استخدامی خود، در میدان شهرداری کپنهاگن تجمع کردند. این پرستاران با وجود نیاز دانمارک به کادر درمان، در بیمارستان‌ها پذیرفته نمی‌شوند. و روند پذیرش آن‌ها برای گذراندن دوره‌های ارزیابی به قدری دشوار شده که برخی از آن‌ها مجبور به ترک دانمارک شده‌اند.

اعتراض پرستاران ایرانی در دانمارک به دلیل بیکاری

سرویس اجتماعی : در روزهای اخیر، ۶۰ پرستار ایرانی که به امید داشتن شغلی بهتر به دانمارک مهاجرت کرده بودند، در میدان شهرداری کپنهاگن تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به بیکاری و عدم پذیرش در بیمارستان‌ها به گوش مسئولان برسانند. این پرستاران، که بخشی از نیروی کار خارجی مورد نیاز دانمارک برای جبران کمبود کادر درمان هستند، با مشکلات جدی در فرآیند استخدام مواجه شده‌اند.

مهاجرت پرستاران ایرانی به دانمارک

در سال‌های اخیر، دانمارک برای جذب نیروی پرستاری خارجی، به ویژه از ایران، پروسه مهاجرت را تسهیل کرده بود. رسانه‌های دانمارکی گزارش می‌دهند که بخش بزرگی از پرستارانی که طی دو سال اخیر به این کشور مهاجرت کرده‌اند، ایرانی هستند. با این حال، فرآیند استخدام در بیمارستان‌های دانمارک به مراتب دشوارتر از آن چیزی است که در سایت‌های مهاجرتی تبلیغ می‌شود.

چالش‌های استخدام پرستاران ایرانی

پرستاران ایرانی در دانمارک با مشکلاتی در پذیرش برای گذراندن دوره‌های ارزیابی و دریافت مجوزهای لازم مواجه هستند. یکی از پرستاران که حدود یک سال از مهاجرتش به دانمارک می‌گذرد، می‌گوید که تقریبا هیچ بیمارستانی در هیچ‌یک از شهرهای دانمارک، پرستاران ایرانی را برای دوره‌های ارزیابی قبول نمی‌کند. در حالی که در یک سال اخیر تنها ۱۳۰ پرستار ایرانی موفق به گذراندن این دوره‌ها در کپنهاگن شده‌اند، بسیاری دیگر از این پرستاران مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر یا ترک دانمارک به دلیل پایان اعتبار ویزای خود شده‌اند.

مشکلات پرستاران در پذیرش و استخدام

دوره‌های ارزیابی پرستاران در دانمارک، شامل بررسی مهارت‌های تخصصی و زبانی است که به مدت شش ماه انجام می‌شود، اما هیچ تضمینی برای یافتن شغل دائمی در بیمارستان‌های دانمارک وجود ندارد. این روند پیچیده و طاقت‌فرسا باعث شده که برخی پرستاران ایرانی از ادامه این مسیر منصرف شده و به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450456
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *