خرید حمایتی تخم مرغ تمدید شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به حجم بالای تولید، خرید حمایتی تخم‌مرغ به منظور جلوگیری از زیان مرغداران باید انجام شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، حمیدرضا کاشانی از تمدید طرح خرید حمایتی تخم مرغ تا پایان شهریور خبر داد. او گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۱۱ هزارتن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

او قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۵۰ تا ۵۱ هزارتومان اعلام کرد. وی افزود: گرچه قرار بود تا ۱۵ شهریور خرید حمایتی انجام شود، اما بدلیل حجم بالای تولید و جلوگیری از افت قیمت تا پایان شهریور باید خرید صورت بگیرد.

کاشانی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید، خرید حمایتی تخم مرغ بصورت محدود و به منظور جلوگیری از کاهش قیمت تا پایان شهریور انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف از جمله افغانستان، ترکمنستان، عراق، شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ مصرف و مابقی باید به بازارهای هدف صادر و خرید حمایتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 451289
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *