پیش فروش مسکن بدون مجوز ممنوع است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پیش‌فروش مسکن در استان تهران بدون صدور مجوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ممنوع است.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، حسین جنتی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پیش‌فروش مسکن بدون مجوز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و وزارت راه و شهرسازی ممنوع است. گفت: تمامی پیش‌فروش‌های واحد‌های مسکونی باید با مجوز وزارت راه و شهرسازی باشد و تمامی آنها باید دارای سند رسمی باشند.

وی ادامه داد: بیشترین پیش‌فروش واحد‌های مسکونی در منطقه ۲۲ تهران انجام شده. که اگر این پیش‌فروش‌ها بدون ثبت سند انجام شده باشد تخلف محسوب می‌شود و غیر قانونی است.

جنتی اظهار کرد: متقاضیانی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان می‌کنند. به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان ۲ تا ۴ برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه با ابلاغ قانون الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات اموال غیرمنقول، از این پس معاملات در بستری امن انجام خواهد شد، گفت: بنابراین افرادی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان کنند به حبس یا جزای نقدی محکوم می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 451581
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *