تخلف نانوایان پذیرفتنی نیست

معاون اقتصادی استان تهران گفت: برای هر منطقه تهران یک اکیپ بازرسی داریم هرگونه تخلفی رخ دهد بناست به شدت با نانوا برخورد صورت گیرد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، امروز قیمت جدید نان در استان تهران اعلام شد و بر این اساس نان سنگک ساده از ۳ به ۵ هزار تومان، همچنین قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱ هزار و هشتصد تومان به ۲ هزار و پانصد تومان و بربری ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و پانصد تومان به ۳ هزار و پانصد تومان رسید.

در همین رابطه هم مسئولان بخش مربوطه با حضور در رسانه ملی در خصوص جزئیات تغییرات جدید نرخ نان نکاتی را مطرح کردند.

بر این اساس سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی می‌گوید: در خصوص قیمت نان مردم آن را خرید می‌کردند و اکنون قانون‌مند شده، اما اقتصاد نانوایان لحاظ نشده است اکنون متوجه شدم که ۱۰ گرم کنجد هزار و ۵۰۰ تومان است بر این اساس سودی برای کنجد لحاظ نشده است.

در ادامه علی‌مهری معاون اقتصادی استان تهران گفت: یک مشکل در حوزه نان کنجدی داشتیم که اکنون جزئیات وزن و قیمت آن مشخص شده و دیگر اجباری برای نان کنجد وجود ندارد یک برنامه داریم که کنجد ۱۰ گرمی بسته‌ای لحاظ شود، اما اصلا قرار نیست نانوایان که برای کنجد هم سود دریافت کنند.

او افزود: از چند وقت پیش پیگیر افزایش قیمت هستیم و به سبب شرایط این موضوع طولانی شد این طولانی شدن سبب شد که قیمت‌ها در نانوایی‌ها لحاظ شود و اکنون قیمت‌های غیر قانونی، قانونی شد.

او افزود: برای هر منطقه تهران یک اکیپ بازرسی داریم هرگونه تخلفی رخ دهد بناست به شدت برخورد صورت گیرد تخلفات امروز نانوایان یک ماه دیگر در کارنامه نانوا نمایش داده می‌شود از ما آینده دیگر هیچ ویرایشی در نانی نو نخواهیم داشت و در سامانه مربوطه تخلفات نانوایان بررسی و سهمیه آرد آنها کم می‌شود از سمت نانوایان تخلفی را نخواهیم پذیرفت.

در همین راستا هم توسطی نماینده اتاق اصناف گفت: اختلافی که روی قیمت ایجاد شد زمینه ساز ایجاد یکسری تخلفات شد و حداقل آن این بود که آرد از کشور ما خارج می‌شود.

در ادامه مهری در خصوص نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها با اجرای طرح نانی نو گفت: از سال ۱۴۰۱ تا امسال سهمیه آراد استان تهران اضافه نشده در این مدت فقط یک میلیون اتباع به استان تهران اضافه شده است ما با همین طرح نانی‌نو بیش از ۳۰۰ نانوایی جدید در تهران از محل صرفه‌جویی‌ها آزاد داشتیم. در سامانه نانی خیلی از الگوریتم‌ها اعمال نشده است.

سلیمانی گفت: زمانی با دستگاه‌های فعلی می‌توانیم قانون‌مند باشیم که قیمت‌ها واقعی باشد اقتصاد نانوا باید دیده شود و تازمانی که مشکلات نانوا دیده نشود شاهد برخی تخلفات هستیم. درست است مصرف کننده حق دارد، اما تولیدکنندگان هم حق دارند و باید همه موارد دیده شود در کل تأثیرگذاری آرد در نان ۸ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 451803
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *