قیمت نان سنگک چرا گران نشد؟

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: با توجه به اینکه قیمت نان سنگک در ۱.۵سال گذشته حدوداً از ۳هزار تومان به ۵هزار تومان با تعامل صورت‌گرفته افزایش یافته بود، در این مقطع دیگر افزایش قیمت ندارد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمد سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی اظهار داشت: قیمت نان سنگک در ۱.۵ سال قبل با تعامل صورت‌گرفته از هر عدد ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافت و دیگر، امروز با افزایش قیمت سایر نان‌ها تغییر قیمت جدیدی ندارد.

وی افزود: این نان با آرد یارانه‌ای نوع ۲ در تهران تولید می‌شود و برای ایجاد تعادل در بازار، آرد یارانه‌ای نوع یک به آن اختصاص نمی‌یابد.

بر اساس اعلام نانوایان سنتی نیز قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱ هزار و هشتصد تومان به ۲ هزار و پانصد تومان و بربری ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و پانصد تومان به ۳ هزار و پانصد تومان رسید.

نان لواش با آرد نوع یک از پانصد تومان به هفتصد تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع دو نیز از ششصد و پنجاه به نهصد تومان رسید.

قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰ تومان به ۱ هزار و دویست و شصت تومان و نوع دو از ۱ هزار و دویست به ۱ هزار و پانصد تومان رسید، همچنین قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از هفتصد به ۸۵۰ تومان و نوع دو از ۱ هزار به ۱ هزار و دویست تومان تغییر یافت.

بنابر این گزارش پیشتر قیمت نان در استان‌های مختلف اصلاح شده بود و همچنین قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در تهران تغییر نکرده بود.

تسنیم

کشاورزی

شناسه : 451824
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *