قوانین جدید پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی برای داوطلبان ۱۴۰۳  

بر اساس مصوبات جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته‌شدگان آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی باید به قوانین افزایش ظرفیت و لغو قبولی قبلی پایبند باشند.

جهان صنعت نیوز – سازمان ملی سنجش اعلام کرده است که طبق مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که در آزمون سال ۱۴۰۳ نیز قبول شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آن‌ها لغو می‌شود. همچنین داوطلبانی که رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار کسب کنند، از ظرفیت اضافه بر اعلام شده دفترچه آزمون ۱۴۰۳ بهره‌مند خواهند شد. پذیرفته‌شدگان دوره‌های مختلف، باید قبل از ثبت‌نام در آزمون‌های بعدی از دانشگاه یا مؤسسه قبولی خود انصراف دهند.

اعلام شرایط جدید برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

سرویس اجتماعی : سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به‌تازگی اطلاعیه‌ای درباره شرایط جدید پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ منتشر کرده است. این اطلاعیه بر اساس مصوبات جلسه روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صادر شده و تأثیرات گسترده‌ای بر روند پذیرش داوطلبان در رشته‌های مختلف دانشگاهی دارد.

شرایط لغو قبولی پذیرفته‌شدگان

طبق این اطلاعیه، تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی پذیرفته شده‌اند و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز مجدداً در این رشته‌ها قبول شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آن‌ها لغو خواهد شد. این تصمیم به منظور جلوگیری از انباشته شدن داوطلبان در رشته‌های پرمتقاضی اتخاذ شده است. به همین دلیل، این افراد اجازه ادامه تحصیل در رشته قبولی سال قبل خود را نخواهند داشت.

افزایش ظرفیت برای داوطلبان برتر

برای داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار کسب کنند، ظرفیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این داوطلبان می‌توانند از ظرفیت‌های اضافه بر ظرفیت اعلام شده در دفترچه آزمون بهره‌مند شوند و انتخاب رشته کنند. این افزایش ظرفیت شامل تمام دوره‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی خواهد بود.

محدودیت‌ها برای شرکت در آزمون‌های بعدی

پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های رایگان و غیررایگان در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی، که در آزمون سال ۱۴۰۳ پذیرفته می‌شوند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را نخواهند داشت. برای شرکت در آزمون‌های سراسری سنوات بعد، این افراد باید قبل از آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی خود به صورت قطعی انصراف دهند. این مقررات شامل دوره‌های روزانه، بورسیه، فرهنگیان و تربیت معلم نیز می‌شود.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 452117
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *