تعداد یارانه بگیران در کشور به چند نفر رسید؟

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که تعداد دو میلیون و 228 هزار و 527 نفر به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده‌اند.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، سال ۱۴۰۱ بود که پرداخت یارانه نقدی به مردم تغییر کرد و همراه با تغییر دهک‌بندی مردم،‌ بسیاری از افراد مشمول دریافت یارانه نقدی نشدند. در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ۷۸ میلیون نفر از ۹۱ میلیون نفر جمعیت کشور،‌ برای ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت.

اکنون که حدود دو سال از تغییر شیوه یارانه نقدی می‌گذرد،‌ تعداد یارانه بگیران با توجه به رشد جمعیت تغییر کرده است. طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور، در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده‌اند.

اما امسال حدود ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران سال گذشته حذف شدند و تعداد دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده‌اند. به عبارتی دیگر حدود ۸۲ میلیون نفر،‌ از ۸۸ میلیون نفر جمعیت کل کشور، در سال جدید مشمول دریافت یارانه هستند.

این نهاد نظارتی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد که دستگاه ها باید در جهت برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، اقدامات لازم در جهت ارسال اطلاعات دقیق و کامل را انجام بدهند.

یارانه مرحله ۱۶۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور ۲۵ شهریور طبق روال واریز می‌شود.

اکوایران

اقتصاد کلان

شناسه : 452726
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *