مقایسه قیمت آپارتمان در تبریز و تهران

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در تبریز با ۳ درصد افزایش طی ۵ ماه گذشته، نشان‌دهنده کندی در افزایش قیمت مسکن است.

جهان صنعت نیوز – بر اساس تحقیقات میدانی، قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در تبریز طی ۵ ماه گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته است. این میزان رشد نشان‌دهنده کاهش سرعت افزایش قیمت مسکن در مقایسه با سال‌های گذشته است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تبریز حدود ۳۵ میلیون تومان برآورد شده است که همچنان حدود ۴۰ درصد کمتر از قیمت‌های تهران است.

کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در تبریز

سرویس مسکن به نقل از دنیای اقتصاد : بر اساس تحقیقات میدانی صورت گرفته، قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در تبریز طی ۵ ماه گذشته تنها ۳ درصد افزایش داشته است. این میزان رشد در مقایسه با سال‌های گذشته، نشان‌دهنده کند شدن روند افزایش قیمت مسکن در این شهر است. به طوری که در گذشته، چنین افزایشی تنها طی یک ماه رخ می‌داد، اما اکنون این تغییر قیمت در بازه زمانی چند ماهه اتفاق افتاده است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اگر فایل‌های فروش آپارتمان در تبریز به عنوان معیاری برای وضعیت کلی بازار مسکن این کلان‌شهر در نظر گرفته شود، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این شهر حدود ۳۵ میلیون تومان برآورد می‌شود. در حال حاضر، قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در تبریز به طور متوسط ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع است.

مقایسه قیمت مسکن تبریز با تهران

این تحقیقات همچنین بیان می‌کند که قیمت مسکن در تبریز حدود ۴۰ درصد قیمت آپارتمان‌های تهران است. این نسبت در گذشته نیز حول و حوش همین سطح قرار داشته و نشان‌دهنده ثبات نسبی این نسبت در طول زمان است. این موضوع می‌تواند به معنای نوعی همگنی در بازار مسکن بین این دو شهر باشد.

در غیاب آمار رسمی از وضعیت مسکن کشوری، این تحقیقات می‌تواند اطلاعات معناداری درباره وضعیت فعلی بازار مسکن تبریز ارائه دهد.

مسکن

شناسه : 453136
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *