درآمد افسانهای صدا و سیما از استقلال و پرسپولیس: ۵۸ هزار میلیارد تومان!
درآمد تبلیغات صداوسیما از پخش بازیهای استقلال و پرسپولیس بین ۳۲ تا ۵۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده میشود که بسیار بیشتر از بودجه ورزشی تصویبشده است.
جهان صنعت نیوز – بررسیها نشان میدهد که صداوسیما از پخش بازیهای استقلال و پرسپولیس درآمدی بین ۳۲ تا ۵۸ هزار میلیارد تومان کسب میکند که این رقم حداقل ۶۴ برابر بودجهای است که برای تبلیغات ورزشی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است. حتی با اعمال تخفیف ۹۰ درصدی برای تبلیغات، این درآمد همچنان حدود ۱۰ برابر بیشتر از بودجه تبلیغات ورزشی تعیینشده در قانون است.
درآمد کلان صداوسیما از تبلیغات فوتبال استقلال و پرسپولیس
سرویس ورزشی: بررسیهای روزنامه فرهیختگان نشان میدهد که درآمد تبلیغات صداوسیما تنها از پخش زنده بازیهای دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس بین ۳۲ تا ۵۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده میشود. این رقم بدون در نظر گرفتن پخش بازیهای تیم ملی، فوتبالهای خارجی و سایر مسابقات ورزشی است و تنها به تبلیغات مربوط به بازیهای داخلی این دو تیم اختصاص دارد. برآوردها بر اساس ۳۰ دقیقه تبلیغات قبل، بین دو نیمه و بعد از بازی است و سایر اشکال تبلیغاتی مانند زیرنویسها، لوگوهای گوشه صفحه و تبلیغات تقویمی در این محاسبات لحاظ نشدهاند.
درآمد تبلیغاتی چندین برابر بودجه ورزشی
این درآمد هنگفت، حتی در حداقل میزان آن (۳۲ هزار میلیارد تومان) معادل ۶۴ برابر بودجهای است که در لایحه بودجه کشور برای تبلیغات تمامی رشتههای ورزشی در نظر گرفته شده است. اگر سقف این درآمد یعنی ۵۸ هزار میلیارد تومان را در نظر بگیریم، مشخص میشود که تنها از پخش بازیهای دو تیم استقلال و پرسپولیس، صداوسیما چندین برابر بودجه رسمی خود درآمد کسب میکند.
تخفیفهای تبلیغاتی و همچنان درآمد چشمگیر
حتی اگر فرض کنیم صداوسیما برای پخش تبلیغات فوتبال استقلال و پرسپولیس ۹۰ درصد تخفیف به سفارشدهندگان تبلیغات بدهد، همچنان درآمد حاصل از تبلیغات این بازیها به ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میرسد. این مبلغ نیز بیش از ۱۰ برابر بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی است که در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی تعیین شده است. این آمار نشان میدهد که فوتبال در ایران، نه تنها از نظر ورزشی بلکه از نظر اقتصادی نیز نقش بسیار مهمی در درآمدهای صداوسیما دارد.
ورزشیلینک کوتاه :