موتور برق سایلنت ، بهترین برندها

کوچکترین ژنراتورهای اینورتری سال ۲۰۲۴ – کوچک و در عین حال قدرتمند

آنهایی که عاشق پیک نیک رفتن و کمپینگ هستند همیشه باید یک ژنراتور قابل حمل سبک وزن به همراه داشته باشند که بتواند برق مصرفی خود را درهر مکانی ، با ایمنی بالا و بدون صدای اضافه تأمین کنند.

مواردی که هنگام خرید موتور برق اینورتر باید در نظر بگیرید:

توان خروجی و ظرفیت:

این مهمترین ویژگی یک ژنراتوراست که باید در نظر بگیرید تا موتور برق بی صدای شما توان کافی برای روشن نگه داشتن دستگاه ها و لوازم خانگی خود داشته باشید. توصیه میشود «ژنراتوری را پیدا کنید که بتواند آمپر مورد نیاز شما را تولید کند». توان خروجی موتوربرق های سایلنت اینورتر از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ وات یا بیشتر متغیر است.

یک راه خوب برای تشخیص میزان توان خروجی مورد نیازتان، فهرست کردن وسایل الکترونیکی مورد نظرتان است. هر یک از این محصولات دارای برچسب هایی هستند که نشان می دهد به چه میزان وات نیاز دارند. توصیه میشود که تمام لوازم خانگی خود را با توانشان فهرست کنید و سپس «۲۰ تا ۳۰ درصد به محاسبه وات کل خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که ژنراتور می‌تواند به راحتی بار را بدون بار اضافی تحمل کند». همچنین میتوانید با یک برق‌کار دارای مجوز مشورت کند

یادآوری مهمی که حتی اگر ژنراتورهای اینورتر دارای فناوری تشخیصCO(co shield ) هستند، هرگز نباید در داخل خانه استفاده شوند.

نوع سوخت:

میتوانید سوخت بنزین یا پروپان (گاز کپسول) را انتخاب کنید. بیشتر ژنراتورهای اینورتر با بنزین کار می کنند، اما ژنراتورهای دو گانه سوز هم در بازار وجود دارند که می توانند با بنزین یا پروپان کار کنند. به طور کلی، ژنراتورهای کوچک دارای مخزن سوخت ۴ لیتری هستند. هرچه ژنراتور بزرگتر باشد، مخزن سوخت بزرگتر است. با این حال، راه اندازی یک ژنراتور اینورتر با استفاده از یک مخزن پروپان ۱۰ کیلویی معمولا کارآمدتر است و بیشتر از ژنراتور با مخزن بنزین کوچک کار می کند.

میزان صدا:

ژنراتورهای اینورتر بسیار کم صداتر از ژنراتورهای قابل حمل بنزینی یا گازسوز هستند زیرا فقط بر اساس نیاز به برق مورد نیاز کار می کنند. سطح صدا بر حسب dBA اندازه گیری می شود. هرچه این عدد کمتر باشد، ژنراتور اینورتر بی صداتر است. اهمیت صدای ژنراتور دو چندان میشود اگر از ژنراتورهای خود برای کمپینگ یا پیک نیک دوستانه استفاده می کنید. مثلا «اگر ژنراتور برای یک (کمپر) RV میخرید، بهتر است یک ژنراتور آرام‌تر بخرید تا بتواند در شب بدون بیدار کردن کل کمپ کار کند. یک ژنراتور dBA 50-70 انتخاب خوبی است زیرا سطح صدا شبیه مکالمه بین دو نفر یا کولر گازی پنجره ای ست که مزاحمتی برای دیگران ندارد.

اندازه و وزن:

اگر قصد دارید ژنراتور اینورتر خود را اغلب حرکت دهید، سایز و وزن مهم است. هرچه یک ژنراتور کوچکتر و سبکتر باشد حمل و نقل آن آسانتر است، اما بدیهی ست نسبت به ژنراتور بزرگتر توان کمتری دارند. با این حال، ژنراتورهای سنگین‌تر دارای چرخ‌هایی هستند تا آنها را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنند.

تکنولوژی ها و لوازم جانبی:

با پیشرفت فناوری، ژنراتورهای اینورتر ایمن تر و کارآمدتر شده اند. یکی از ویژگی‌های تکنولوژیکی که قابل ذکر است، سیستم تشخیص CO است که در تعدادی از ژنراتورهای اینورتر یافت می‌شود و سطوح CO را برای ایمنی بیشتر نظارت می‌کند. سایر ویژگی ها عبارتند از هشدارهای سطح روغن و بنزین، استارت ریموت از طریق بلوتوث، محافظت در برابر اضافه بار و غیره. از نظر لوازم جانبی، همه ژنراتورهای اینورتر حداقل دارای یک پریز استاندارد مانند برق شهری هستند و سایر مدل ها دارای پریزمخصوص کمپر(RV ) و حتی پورت USB هستند.

اگر به دنبال گزینه مناسب هستید چند نمونه در زیر معرفی شده است

موتوربرق بنزینی ۲۲۰۰ واتی چمپیون (CHAMPION) : ( معروف به Mighty atom)

سبکترین موتوربرق در بازارجهان، کم صداترین در دنیا(۵۸ دسیبل )

بعضی از ژنراتورهای اینورتری به علت قیمت بسیار بالا مقرون به صرفه نیستند، زیرا قیمت آنها از چند صد دلار برای هر دستگاه شروع می شود. اما این اینورتر بنزینی ۲۲۰۰ واتی Champion مجهز به اینورتر، گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که میخواهند با هزینه معقول برق مورد نیاز دستگاه های خود را در کمپینگ ، دورهمی و خودروهای کمپر تامین کنند.

این ژنراتور بنزینی قابلیت کار تا ۱۱.۵ ساعت با بنزین را دارد. علاوه بر این، این موتوربرق، ایمن، بی صدا، سبک وزن و قابل حمل است. همچنین می توانید آن را برای وسایل الکترونیکی حساس استفاده کنید زیرا نوسان برق بسیار کم در حد کمتر از ۳٪ اعوجاج هارمونیک (THD) ایجاد می کند. هر ژنراتوری که کمتر از ۶٪ THD تولید می کند برای استفاده با رایانه، تلفن همراه و تبلت بی خطر است.

اگرچه این ژنراتور، دارای یک سیستم تشخیص CO است ولی نباید در داخل خانه استفاده شود. اگر به توان بالاتری نیاز دارید، می توانید دو عدد از این دستگاه را به صورت موازی بهم وصل کنید و دو ژنراتور را به طور همزمان راه اندازی کنید.

موتور برق کیفی چمپیون یک موتور برق سوپرسایلنت می باشد در بین برندهای معتبر، سبک ترین موتور برق بالای دو کیلووات در جهان با وزن تنها ۱۷ کیلوگرم است .

ژنراتور قابل حمل هوندا ۲۲۰۰ وات

هوندا EU2200i نماد کمپینگ است. هوندا یکی از تولید کنندگان پیشرو ژنراتورهای اینورتر است که آن را به گزینه ای قابل اعتماد، بادوام و برتر برای صاحبان خانه و کمپردارارن تبدیل می کند.

این دستگاه با وزنی کمی بیشتر از ۲۰ کیلوگرم یکی از آرام‌ترین گزینه‌ها در کلاس خود است که با صدای ۵۸ دسی‌بل تقریباً یکی از کم صداترین هاست.

این موتوربرق با دوام است و سالها همراه شما خواهد بود.

ژنراتور اینورترهوندا ۲۲۰۰ وات برق ارائه می دهد و می تواند لوازم خانگی مانند یخچال، مایکروویو و کولر های کوچک را راه اندازی کند. دارای یک فناوری( CO-Minder) است که سطوح CO را ردیابی می کند و در صورت بالا بودن بیش از حد تجهیزات را خاموش می کند.

همچنین دارای یک استارت الکتریکی است که به شما امکان می دهد بدون زحمت موتور را روشن کنید.

در تست های واقعی انجام شده موتور برق هوندا در مقایسه با موتور برق کیفی چمپیون ، کمی صدای بیشتری تولید می کند ضمن اینکه موتور برق هوندا حدود ۲۰ درصد از موتور برق بی صدا چمپیون سنگین تر است .

نقطه ضعف اصلی موتور برق ۲۲۰۰ هوندا ، قیمت بسیار بالای آن است . هم اکنون در بازار آمریکا و اروپا، موتور برق هوندا ۲۲۰۰ قیمتی بیش از دو برابر موتور برق کیفی مایتی اتم چمپیون دارد .

موتوربرق اینورتری کم صدا ۳۵۰۰ وات CHAMPION

این موتور برق اینورتر بی صدا با توان ۳۵۰۰ وات، برای روشن کردن لوازم برقی پرمصرف نیز مناسب است. این مدل پرفروش ترین موتور برق کمپینگ در بازارهای آمریکا واروپا در سال ۲۰۲۳ بوده است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمن دارا بودن اینورتر با کیفیت ، این تجهیز کم صداترین موتور برق با توان بالای ۳ کیلووات در جهان است (۵۸ دسیبل در ۷ متر)

دارای چرخ و دسته حمل میباشد که کار جابجایی را بسیار آسان میکند، توان خروجی مناسبی دارد و درای نمایشگر هوشمند، واستارت الکتریکی است.

GENERAC مدل GP2200i:

این موتور برق آمریکایی اینورتری با توان ۲۲۰۰ وات، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و برای مصارف سبک و متوسط مناسب است.

این مدل هم یک موتور برق چمدانی آمریکایی است که مزایا و معایبی مانند دو دستگاه بالا دارد ضمن اینکه دسترسی به قطعات و خدمات آن در بازار ایران بسیار مشکل است .

برای مشاوره خرید هر مدل موتوربرق میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین فنی گروه صنعتی نیروژن بهره ببرید.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 453658
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *