واریز سود سهام عدالت مرحله سوم منتظر تصمیم شورای عالی بورس

سود سهام عدالت سال 1401 هنوز از سوی دو شرکت مپنا و پتروشیمی خلیج فارس واریز نشده و بازگشایی نمادهای شرکت‌های استانی در انتظار تصمیم شورای عالی بورس است.

جهان صنعت نیوز – سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۱ که باید تا پایان سال ۱۴۰۲ واریز می‌شد، همچنان از سوی دو شرکت مپنا و پتروشیمی خلیج فارس پرداخت نشده است. همچنین، بازگشایی نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت منوط به برگزاری مجامع عمومی آن‌ها است و تاکنون تنها مجامع هفت شرکت برگزار شده است. تصمیم‌گیری نهایی در خصوص بازگشایی نمادها بر عهده شورای عالی بورس خواهد بود.

تأخیر در واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱

سرویس بورس : سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید تا پایان سال ۱۴۰۲ به حساب ذینفعان واریز می‌شد. اما بر اساس گفته‌های ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، دو شرکت بزرگ، مپنا و پتروشیمی خلیج فارس، هنوز سود سهامداران عدالت را واریز نکرده‌اند. این مسئله باعث شده تا پرداخت کامل سود به سهامداران با تأخیر مواجه شود.

انتظار برای تصمیم شورای عالی بورس

ولی‌اله جعفری اشاره کرد که در خصوص واریز سود سهام عدالت، منتظر تصمیم شورای عالی بورس هستیم تا مشخص شود که در برابر این دو شرکت سرمایه‌پذیر چه اقداماتی انجام خواهد شد. از آنجایی که سود سال ۱۴۰۱ باید در سه مرحله واریز می‌شد، تأخیر این دو شرکت منجر به نگرانی‌های بیشتری در میان سهامداران عدالت شده است.

وضعیت بازگشایی نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت

علاوه بر مسئله سود، بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز در وضعیت نامشخصی قرار دارد. طبق اعلام جعفری، برای بازگشایی نمادها، ابتدا مجامع عمومی این شرکت‌ها باید برگزار شود. تاکنون مجامع هفت شرکت برگزار شده و باید تا پایان شهریورماه مجامع تمامی ۳۱ شرکت استانی برگزار شوند. اما تاکنون تنها هفت شرکت موفق به برگزاری مجمع شده‌اند.

تصمیم‌گیری درباره بازگشایی نمادها

یکی از مسائل کلیدی دیگر، نحوه بازگشایی نمادهای شرکت‌های استانی است. جعفری اعلام کرده است که بازگشایی نمادها می‌تواند به صورت جمعی یا تک‌تک انجام شود، اما تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه نیز بر عهده شورای عالی بورس است. هدف این است که تا پایان سال جاری، تمامی شرکت‌های استانی مجامع عمومی خود را برگزار کرده و شرایط برای بازگشایی نمادهای آن‌ها فراهم شود.

بورس

شناسه : 453727
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *