هواشناسی هشدار داد: پیش‌بینی بارش و رعد و برق در آخر هفته

هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در آخر هفته در برخی نقاط کشور خبر داد.

جهان صنعت نیوز : رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در آخر هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران و برخی استان‌های دیگر خبر داد. همچنین دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در این مدت مواج خواهند بود.

پیش‌بینی بارش باران و وزش باد شدید در آخر هفته

سرویس عمومی : رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، صادق ضیاییان، از وقوع بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی از نقاط کشور طی روزهای آینده خبر داد. به گفته وی، از امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور) تا شنبه (۳۱ شهریور) مناطق شمال غرب و شمال کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران شاهد افزایش ابر و بارندگی خواهند بود. همچنین، دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز در این مدت از این شرایط جوی متأثر می‌شوند.

وضعیت هوا در خراسان‌ها و جنوب شرق کشور

ضیاییان همچنین افزود که امروز علاوه بر مناطق ذکر شده، استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهند بود. برای پنجشنبه (۲۹ شهریور) نیز این شرایط در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

تغییرات جوی در استان‌های شمالی و نوار شرقی کشور

برای روز یکشنبه (اول مهر) نیز افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید موقت در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، از امروز تا یکشنبه در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات رخ خواهد داد.

دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهند بود

ضیاییان تاکید کرد که دریای خزر از چهارشنبه تا جمعه، و خلیج فارس و شرق دریای عمان در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج خواهند بود و هشدارهای لازم به قایق‌های ماهیگیری و کشتی‌ها داده شده است.

وضعیت جوی تهران و سایر استان‌ها

وی درباره وضعیت جوی تهران نیز اعلام کرد که در دو روز آینده آسمان پایتخت کمی تا نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد و احتمال گرد و خاک وجود دارد. دمای تهران در این مدت بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود. همچنین شهرکرد با دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور خواهند بود.

عمومی

شناسه : 453733
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *