قدردانی غیردولتی از نخبگان

جهان صنعت نیوز– اگر باور داشته باشیم که رکن اصلی توسعه هر کشور نیروی انسانی است، حتماً حفظ شأن و جایگاه نخبگان باید اولین اولویت دولت‌ها قرار بگیرد؛ اگرچه این مهم کم‌وبیش از سوی دولت‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و گاه با تشویق‌های مادی یا عضویتشان در بنیاد نخبگان تلاش شده تا این سرمایه‌ها حفظ شوند، اما متأسفانه روند مهاجرت نخبگان، به‌خصوص در دهه‌های اخیر، شدت گرفته است. بنیاد کارآفرینی و نوابغ سعیدی تلاش کرده تا به سهم خود هم تلاش مدال‌آفرینان را ارج نهد و هم تشویقی باشد برای نخبگانی که مام وطن را گرامی بدارند.

در آیین تجلیلی از نوابغ علمی، مدال‌آوران المپیاد جهانی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری با حضور مقامات وزارت علوم برگزار شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

علی سعیدی، بنیان‌گذار این بنیاد، هدف از برگزاری این نوع آیین‌ها و حمایت‌های تمام‌وکمال خود را برقراری عدالت آموزشی در ایران عنوان کرد و افزود که امروز در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا شاهد حضور دانشجویان زیادی از ایران هستیم؛ دانشجویانی که ما قدر آنها را نمی‌دانیم. به همین دلیل دولت باید از آنها حمایت و مسیر را باز کند تا مردم و خیرین نیز به وظیفه خود در قبال آنها عمل کنند. در چنین شرایطی می‌توان از مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر جلوگیری کرد.

دکتر سعیدی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما فرقی بین نخبگان و سایر دانشجویان قائل نمی‌شوند، گفت: «این قهرمانان تنها ثروت کشورند و همه در قبال آنها مسئول هستیم. این جوانان غیور فرزند ایران‌اند و همه دوستشان داریم، بنابراین باید زمینه ارتقای آنها را فراهم کرد. حاکمیت باید از آنها حمایت و مسیر را باز کند تا مردم و خیرین نیز به وظیفه خود در قبال آنها عمل کنند.»

اجتماعی و فرهنگیویدئو

شناسه : 454987
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *