رشد ۱۰ درصدی تخلیه کالای اساسی در نیمه نخست امسال

تخلیه کالاهای اساسی در بنادر از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۷۶ تن رسید.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، براساس داده‌های اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای اساسی تخلیه شده. شامل «گندم»، «جو»، «ذرت»، «سویا»، «برنج»، «شکر» و «روغن» می شود. که در این بین «جو» رشد پنج درصدی، «ذرت» رشد پنج درصدی، «سویا» رشد ۹۶ درصدی، «شکر» رشد ۱۰۰ درصدی و «روغن» رشد هفت درصدی داشته‌اند.

وضعیت تخلیه کالای اساسی

براساس داده‌های اعلام شده میزان تخلیه گندم طی نیم‌سال نخست سال جاری معادل ۵۳۰ هزار و ۷۲۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵۲ تن بود، همچنین میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل چهار میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۸۴ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۲۱ تن بود که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۵ هزار و ۶۷۲ تن، بود.

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۵۶۱ هزار و ۸۱۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. و میزان تخلیه روغن طی نیمسال نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۶۲۵ هزار و ۹۱۴ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد هفت درصدی هستیم.

سازمان بنادر اعلام کرده تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی ۶ ماهه نخست سال جاری شامل ۴۱۹ هزار و ۱۳۱ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۵۱۴ واگن بود که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۶ دستگاه به صورت حمل یک‌سره بوده است.

منبع: اکوایران

صنعت و معدن

شناسه : 456261
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *