مسکن مهر پردیس؛ رویاهای خانه‌دار شدن به تعویق افتاد

پروژه مسکن مهر پردیس که قرار بود تا پایان سال گذشته به پایان برسد، همچنان با تکمیل نشدن ۱۰ هزار واحد مسکونی روبروست و تکمیل آن به تأمین منابع مالی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان بستگی دارد.

جهان صنعت نیوز – در حالی که قرار بود پروژه مسکن مهر پردیس با ۸۴ هزار واحد مسکونی تا پایان سال گذشته به پایان برسد، همچنان ۱۰ هزار واحد از این پروژه باقی مانده است. به گفته خلیل محبت‌خواه، مدیر شرکت عمران پردیس، با تأمین منابع مالی از صندوق ملی مسکن و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، می‌توان ۵۰۰۰ واحد را تا پایان سال جاری تکمیل کرد. با وجود وعده‌های متعدد دولت‌های گذشته، مشکلاتی مانند کمبود زیرساخت‌ها و انشعابات آب، برق و گاز باعث تأخیر در تحویل واحدها شده است.

تأخیر در تکمیل پروژه مسکن مهر پردیس

سرویس مسکن: پروژه مسکن مهر پردیس که از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و شامل ۸۴ هزار واحد مسکونی است، قرار بود تا پایان سال گذشته به طور کامل به پایان برسد. با این حال، همچنان حدود ۱۰ هزار واحد از این پروژه تکمیل نشده باقی مانده است. خلیل محبت‌خواه، مدیر شرکت عمران پردیس، اعلام کرد که اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را داشته باشند، می‌توان تا پایان سال ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر را تحویل متقاضیان داد.

مشکلات زیرساختی و تأخیر در تحویل واحدها

یکی از دلایل اصلی تأخیر در تکمیل پروژه مسکن مهر پردیس، مشکلات زیرساختی و کمبود انشعابات آب، برق و گاز است. به رغم اینکه بخش عمده‌ای از واحدها ساخته شده‌اند، کمبود زیرساخت‌ها باعث شده که تحویل این واحدها به متقاضیان به تعویق بیفتد. این مشکل در شهرهای جدیدی مانند پردیس و پرند نیز مشاهده می‌شود و برخی از واحدها تا ۱۴ سال نیز تحویل نشده‌اند.

تلاش برای تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل پروژه

برای حل مشکلات مالی پروژه، صندوق ملی مسکن راه‌اندازی شده تا منابع مالی مورد نیاز از این طریق تأمین شود. به گفته محبت‌خواه، شرکت عمران پردیس در حال برنامه‌ریزی است تا با تأمین منابع از صندوق ملی مسکن و منابع داخلی خود، ۱۰ هزار واحد باقی‌مانده را تکمیل کند. وی تأکید کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

کاهش قیمت آپارتمان در پردیس

به دلیل رکود در معاملات مسکن، قیمت آپارتمان‌های پردیس در سال جاری نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش قیمت تا یک میلیارد تومان در برخی مناطق پردیس است. یکی از دلایل کاهش قیمت، اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی و معرفی واحدهای خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اعمال مالیات بوده است.

چالش‌ها و آینده پروژه مسکن مهر

پروژه مسکن مهر که در ابتدا قرار بود در مدت ۱۸ ماه به پایان برسد، اکنون بیش از یک دهه است که به تأخیر افتاده و همچنان متقاضیان در انتظار تکمیل واحدهای خود هستند. با وجود تلاش‌های دولت‌های مختلف برای تسریع در تکمیل این پروژه، همچنان مشخص نیست که چه زمانی تمامی واحدهای مسکن مهر در شهرهایی مانند پردیس، پرند و هشتگرد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

مسکن

شناسه : 456648
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *