فعالان اقتصادی خواستار ملغی شدن تعطیلی پنجشنبه ها شدند

بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس مقرر شده تا ساعت کاری کاهش پیدا کند و روز پنجشنبه به عنوان روز دوم تعطیل انتخاب شود. اما این تصمیم می تواند خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد کند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، فعالان اقتصادی پیشنهاد می‌کنند طرح کاهش ساعت کاری از دستور مجلس خارج شود تا فاصله کاری با جهان به سه روز محدود بماند.

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، گفت:تعطیلات کشورهای اصلی طرف تجاری ایران (شنبه و یکشنبه) است که در صورت تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه در ایران، عملاً باعث می شود چهار روز از هفته ارتباطات تجاری بین‌المللی از دست برود و تنها سه روز کاری باقی بماند. این مسئله می‌تواند به ضررهای اقتصادی بزرگی منجر شود.

تصمیم برای کاهش ساعت کاری هفتگی در ایران از ۴۴ به ۴۰ ساعت و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته (پنج‌شنبه و جمعه) در ابتدا مورد استقبال قرار گرفت، زیرا تصور می‌شد بدون قطع ارتباط با تجارت جهانی این تغییر ممکن است. اما برخی معتقدند که این کاهش روزهای کاری می‌تواند بر روابط تجاری ایران با جهان تاثیر منفی بگذارد.

کاهش فاصله کاری با سایر کشورها

فعالان اقتصادی پیشنهاد داده‌اند که مجلس طرح تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه را از دستور کار خارج کرده و یا حداقل شرایط گذشته (۴۴ ساعت کاری) را حفظ کند تا فاصله کاری ایران با دیگر کشورهای جهان به حداقل برسد و فرصت‌های تجاری از دست نرود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته تصویب شد.

این درخواست در حالی مطرح شد که هفته گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش ساعت کاری کارکنان دولت تصویب شد . براساس این مصوبه، ساعت کاری کارکنان دولت از شنبه تا چهارشنبه به ۴۰ ساعت محدود شده است، به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی و بخش‌های عملیاتی خدمات‌رسان مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی. همچنین مقرر شد این لایحه برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارائه شود.

اکوایران

سیاسی

شناسه : 456661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *