موج جدید بارش‌های پاییزی از یکشنبه در راه است

موج جدید بارش‌های پاییزی از روز یکشنبه ۱۵ مهر وارد کشور می‌شود و در روزهای پیش‌رو، وزش باد شدید و رگبار در مناطق مختلف کشور از جمله شمال غرب، خوزستان و سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است.

جهان صنعت نیوز – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، صادق ضیائیان، اعلام کرد که از یکشنبه ۱۵ مهر، موج جدیدی از بارش‌های پاییزی کشور را در بر می‌گیرد. امروز (۱۱ مهر) رگبار پراکنده و وزش باد در برخی مناطق شمال غرب کشور و خوزستان رخ خواهد داد و همچنین وزش باد شدید در مناطق غربی و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است. در روزهای آتی، بارش‌های گسترده‌تر در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده

سرویس عمومی : بر اساس گفته‌های صادق ضیائیان، موج جدید بارش‌های پاییزی از روز یکشنبه ۱۵ مهر وارد کشور می‌شود. پیش از آن، امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر)، مناطقی از شمال غرب کشور، شمال خوزستان و لرستان شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهند بود. همچنین، وزش باد شدید در مناطق غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز دور از انتظار نیست.

وضعیت هوا در روز پنجشنبه و جمعه

روز پنجشنبه (۱۲ مهر)، مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و رگبار باران به همراه رعد و برق تجربه خواهند کرد. دریای خزر نیز مواج خواهد شد. همچنین، روز جمعه (۱۳ مهر) و شنبه (۱۴ مهر) گستره بارش‌ها به سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز گسترش خواهد یافت. طی این روزها در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

تغییرات دمایی در مناطق مختلف

به گفته ضیائیان، امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و وزش باد گرم جنوبی رخ خواهد داد، اما در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. این تغییرات دمایی باعث می‌شود که دمای هوا در این مناطق با نوسانات قابل‌توجهی همراه باشد.

وضعیت هوای تهران

صادق ضیائیان در مورد وضعیت هوای تهران نیز افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود و دمای هوا در بازه ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. برای فردا (پنجشنبه ۱۲ مهر) نیز آسمان کمی ابری با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود و دمای هوا بین ۱۳ تا ۲۳ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

 

عمومی

شناسه : 456877
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *