هشدار نارنجی: سامانه بارشی قوی از پنجشنبه

سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی از پنج‌شنبه تا شنبه و احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چند استان کشور خبر داد.

جهان صنعت نیوز – سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگی درباره تشدید فعالیت‌های بارشی از پنج‌شنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مهر) صادر کرده است. این هشدار شامل رگبارهای شدید، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شمالی کشور می‌شود. مردم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های تفریحی در این مناطق پرهیز کنند.

آغاز بارش‌های شدید از پنج‌شنبه تا شنبه

سرویس عمومی : سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی از پنج‌شنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مهر) خبر داد. این سامانه بارشی شامل رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق ارتفاعات احتمال بارش برف است. استان‌هایی که تحت تأثیر این شرایط قرار خواهند گرفت شامل گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی هستند.

مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی

روز پنج‌شنبه (۱۲ مهر)، شرق گیلان، مازندران، گلستان و غرب و شمال خراسان شمالی شاهد بارش‌های شدید خواهند بود. روز جمعه (۱۳ مهر) این شرایط به مازندران، گلستان و خراسان رضوی نیز سرایت خواهد کرد. در روز شنبه (۱۴ مهر)، شرق گیلان، مازندران، گلستان و مناطق کوهستانی استان‌های سمنان، تهران و البرز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

بر اساس این هشدار، احتمال طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد. همچنین احتمال بروز رانش کوه، سقوط سنگ از ارتفاعات و خسارات به سازه‌های موقت نیز مطرح است. مردم باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق خطرناک پرهیز کنند.

توصیه‌های ایمنی برای مقابله با شرایط جوی

سازمان هواشناسی توصیه‌هایی برای کاهش خسارات احتمالی ارائه کرده است. از جمله این توصیه‌ها، خودداری از تردد غیرضروری در مناطق پرخطر، اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی کانال‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات به محصولات کشاورزی است. همچنین توصیه شده عشایر و دامداران از چرا و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز آماده‌باش باشند.

عمومی

شناسه : 457188
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *