دادستانی به گودبرداری جدید نزدیک باغ ملی گیاه‌شناسی ورود کرد

معاون دادستان کل کشور گفت: بر اساس اعلام باغ گیاه شناسی در مجاور این پروژه، گود برداری جدیدی انجام شده است به همین منظور دستور بررسی و پیگیری آن را صادر کردیم که در صورتی که آن نیز در حریم باغ گیاه شناسی باشد طبیعتاً آن نیز متوقف می‌شود.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، غلامعباس ترکی معاون دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از ساخت پروژه مسکونی ۵ هزار واحدی در حریم باغ گیاه شناسی ایران، اظهار داشت. دو برج ۴۰ طبقه که در جوار باغ گیاه شناسی در دست احداث بود کماکان متوقف هستند. و بر اساس مشاهده انجام شده فعالیت خاصی در آنها صورت نمی گرفت. ما پیگر هستیم که این توقف به طور کامل انجام شود. و اقدام دیگری انجام نشود.

وی افزود: بر اساس اعلام باغ گیاه شناسی در مجاور این پروژه، گود برداری جدیدی انجام شده است. به همین منظور دستور بررسی و پیگیری آن را صادر کردیم. که در صورتی که آن نیز در حریم باغ گیاه شناسی باشد طبیعتاً آن نیز متوقف می شود.

معاون دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا گودبرداری انجام شده. مربوط به پروژه ای جدید است یا خیر، گفت: باید بررسی شود. و در بازدید انجام شده گودبرداری جدیدی انجام شده. و باید مشخص شود که چه وضعیتی دارد.

وی ادامه داد: این پروژه‌های مسکونی مربوط به تعاونی‌های مسکونی هستند. که با پروانه‌های کلی که از شهرداری دریافت کرده اند. به دنبال احداث هستند؛ اما در صورتی که قانون را رعایت نکنند جلوی آنها گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدامات مشکلاتی را نیز برای مالکان پروژه های مسکونی ایجاد کرده است که آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ تاکید ما این است که مشکل به صورت اساسی حل شود.

جلوگیری از آسیب مسکن سازی به باغ ملی گیاه شناسی دستور شهید رئیسی است

معاون دادستان کل کشور با بیان رئیس جمهور وقت شهید آیت الله رئیسی دستور داده بودند که مسکن سازی، نباید به باغ گیاه شناسی آسیب بزند، ادامه داد: اعضا این تعاونی‌ها نیز حقوقی دارند و برای ما مهم است، اما سهم این افراد باید به نحوی تامین شود که به باغ گیاه شناسی ملی که برای آب و هوای پایتخت جنبه حیاتی دارد، آسیبی وارد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ابنیه ساخته شده تخریب خواهد شد یا خیر گفت: بسته با جمع‌بندی است که در دولت صورت می‌گیرد و ممکن است با دریافت نظر کارشناسی و رعایت حریم، بناهای کم ارتفاع مانند یک یا دو طبقه (درصورتی که آسیبی باغ وارد نکند) ساخته شود.

وی گفت: از این برج ها ۴۰ طبقه، اسکلت ۷ یا ۸ طبقه ساخته شده است و بر اساس نظر کارشناسان در صورت ساخت، آسیب جدی به باغ گیاه شناسی وارد می‌شد.

منبع: تسنیم

مسکن

شناسه : 457916
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *