افزایش ۵۵ درصدی تعرفه آب خانگی + جزئیات

از ابتدای مهرماه، تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که تعرفه مشترکان مطابق یا زیر الگوی مصرف تغییری نداشته است.

جهان صنعت نیوز – تعرفه‌های آب از ابتدای مهرماه تغییر کرده و برای مشترکان پرمصرف به‌صورت پلکانی بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که بیش از نیمی از مشترکان که مطابق یا زیر الگوی مصرف آب هستند، تغییر تعرفه‌ای را تجربه نکرده‌اند. این اقدام به منظور مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف بی‌رویه توسط مشترکان بدمصرف انجام شده است. در مصوبه جدید وزارت نیرو، افزایش نرخ آب‌بها تنها برای مصارف بیش از الگوی تعیین شده اعمال می‌شود تا به تغییر رفتار مصرف این گروه کمک کند.

تغییر تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف از ابتدای مهرماه

سرویس عمومی: از ابتدای مهرماه، تغییراتی در تعرفه‌های آب مشترکان اعمال شده است. بر اساس مصوبه جدید وزارت نیرو، تعرفه‌های آب مشترکان پرمصرف که میزان مصرف آنها بیش از الگوی تعیین شده است، به‌صورت پلکانی بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است. این تغییرات به منظور مدیریت بهتر منابع آبی و کاهش مصرف بی‌رویه توسط مشترکان بدمصرف اجرا شده است. از سوی دیگر، برای بیش از نیمی از مشترکان که مطابق یا زیر الگوی مصرف تعیین‌شده عمل می‌کنند، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در تعرفه آب اعمال نشده است.

تأثیر تغییرات اقلیمی و ضرورت مدیریت مصرف آب

طی سال‌های اخیر، تغییرات اقلیمی شدید منجر به کاهش منابع آبی در کشور شده است. این وضعیت، لزوم مدیریت و کنترل مصرف بی‌رویه آب را دوچندان کرده است. وزارت نیرو با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف، افزایش نرخ آب‌بها را تنها برای مصارف بالاتر از الگوی تعیین‌شده اعمال کرده است. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۴۸ درصد از خانوارها که به عنوان مشترکان بدمصرف شناخته می‌شوند، ۷۰ درصد آب شرب کشور را به‌صورت بی‌رویه مصرف می‌کنند.

افزایش پلکانی تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف

مصوبه جدید وزارت نیرو، که از ابتدای سال جاری آماده اجرا بود اما در دولت قبلی به تأیید نرسیده بود، اخیراً توسط وزیر نیروی جدید امضا و ابلاغ شده است. هدف از این مصوبه، تغییر رفتار مصرف مشترکان بدمصرف است. این افزایش تعرفه به‌صورت پلکانی بوده و بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش برای مشترکان با مصرف بیش از الگو در نظر گرفته شده است. این میزان افزایش با هدف تشویق به رعایت الگوی مصرف و مدیریت بهتر منابع آبی انجام شده و برای مصارف بالاتر از الگو اعمال می‌شود.

عمومی

شناسه : 457998
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *