شاخص کل ۷ هزار واحد ریزش کرد

شاخص کل بورس در روند معاملات دوشنبه 16 مهرماه کانال مهم و روانی 1.2 میلیون واحد را از دست داد.

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، روند ریزشی در معاملات دوشنبه ۱۶مهرماه ادامه یافت و به این ترتیب بازار سهام هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس امروز با ۷هزار و ۷۷۰ واحد کاهش ارتفاع کانال مهم و روانی ۲.۱ میلیون واحد را از دست داد و در محدوده ۲میلیون و ۹۳ هزار و ۹۸۸ واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن نیز که در اولین روز هفته کانال ۷۰۰ هزار واحد را از دست داده بود همچنان در حال کاهش ارتفاع است و امروز با هزار و ۶۳۲ واحد افت در کانال ۶۹۷ هزار و ۲۲ واحد به کار خود پایان داد.

امروز نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را داشتند. در مقابل کگل، وپارس و وخاور توانستند اثر مثبت بیشتری نسبت به سایر سهام بر شاخص بگذارند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۲۵۶ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان بوده که از این مبلغ سه هزار و ۱۰۷میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از نکات قابل توجه در ارزش معاملات امروز فروش ۲۴۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان اوراق مشارکت بوده که ۹۶ درصد از کل ارزش معاملات بازار امروز را شامل می‌شود.

فرابورس

در بازار فرابورس ایران نیز روند بر همین منوال بود. شاخص کل فرابورس با ۵۶ واحد افت در کانال ۲۲ هزار و ۱۵ واحد به کار خود پایان داد. احتمالا این سومین شاخصی است که در این هفته کانال خود را از دست خواهد داد. شاخص هموزن فرابورس نیز ۳۳۸ واحد ریخت و با از دست دادن کانال ۱۲۳ هزار واحد در محدوده ۱۲۲ هزار و ۸۳۰ واحد آرام گرفت.

در فرابورس نمادهای کگهر، وسپهر و وصبا بیشترین اثر منفی و انتخاب، کرومیت و کتوسعه بیشترین اثر مثبت بر شاخص را ثبت کردند.

دوشنبه در صندوق‌های طلا خبری از هیجانات روزهای گذشته نیست. با فروکش کردن تب خرید امروز اکثر صندوق های طلا در محدوده منفی قرار دارند.

اکوایران

بورس

شناسه : 458041
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *