بازدید از این موزه ها رایگان شد

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: به مناسبت روز جهانی کودک بازدید از خانه موزه‌های سیمین، جلال آل‌احمد و اخوان ثالث در پایتخت رایگان شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سیدمحمدناظم رضوی با تاکید بر لزوم آشنا کردن کودکان با فرهنگ و تاریخ کهن ایران اسلامی اظهار کرد: روز جهانی کودک، فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، هویت تاریخی، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. در همین راستا بازدید از این موزه‌ها رایگان شده است.

خانه موزه اخوان ثالث در نزدیکی خیابان زرتشت واقع است حیاط کوچک آن به کوچه خجسته باز می‌شود و دارای باغچه‌هایی است که در زمان حضور وی، بیشترین فضای حیاط را با درختان پر می‌کرد. این خانه، هر چند کم قدمت و کم‌آرایه است اما به خاطر حضور شاعر پرآوازه معاصر، ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والای این حضور، در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین در سال ۱۳۹۹، به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در سی‌امین سال درگذشت این شاعر بزرگ، مرمت و با نام خانه – موزه مهدی اخوان ثالث «خانه امید» در مردادماه سال ۱۳۸۲ مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

ایرنا

 

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 458589
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *