بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت به کشور وارد شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت و فرآورده‌های گوشتی ترخیص شده است.

جهان صنعت نیوز، مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ترخیص بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت و فرآورده‌های گوشتی در ۶ ماهه نخست سال از گمرک بندر شهید رجایی انجام گرفته است که افزایش سه برابری ترخیص فرآوردهای گوشتی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

او افزود: محموله‌های نهاده‌های دامی به زودی از گمرک بندرشهید رجایی ترخیص و به نقاط مختلف کشور بخصوص استان‌های جنوبی توزیع خواهند شد که این امر می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده تولیدات دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ و سایر محصولات، تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استانی فعال در عرصه واردات و صادرات کشور از نظر سازمان دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است، افزود: محموله‌های نهاده دامی پس از ترخیص از گمرگ بندر شهید رجایی می‌تواند از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به سایر استان‌های کشور ارسال کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دومین کشتی حامل نهاده دامی سویا در بندر شهید رجایی در حال پهلوگیری است و این نهاده‌ها به زودی از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص خواهند شد و امیدواریم، ترخیص محموله‌های نهادهای دامی از بندر ماهشهر و بندر امام خمینی به طور چشمگیری به سمت بندر شهید رجایی سوق پیدا کند.

نوروزی گفت: روند ترخیص محموله‌های دامی با توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز از نظر آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی در هرمزگان و بندر شهید رجایی تسریع یافته و این امر موجب کاهش زمان ورودی محموله‌ها تا ترخیص و ارسال آنها به سایر نقاط کشور می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 459598
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *