صادرات برق آزاد شد؟

دولت صادرات برق تجدیدپذیرها در ایام غیرپیک را آزاد کرد. در ضمن محدودیتی برای تعیین نرخ برق آنها در زمان غیر پیک وجود ندارد. این خبر را رئیس سازمان برنامه و بودجه داده است.

جهان صنعت نیوز، طبق اظهارات سید حمید پور محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، صنعت تجدیدپذیر از شمول تکالیف دولت آزاد خواهد بود. و محدودیتی در تعیین قیمت برق تولیدشده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات آن بجز در دوران پیک مصرف، نخواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری‌های رسمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد. با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و بخش خصوصی برای انجام بررسی‌های لازم در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجدید پذیر. و رسیدن به اجماع کارشناسی، مصوبات قانونی مورد نیاز را برای حضور پرقدرت بخش خصوصی در تولید انرژی و برطرف کردن ناترازی در این حوزه، مهیا کند.

پورمحمدی ادامه داد: بخش خصوصی پیشنهاد داده که برای تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر از نوع خورشیدی، پیشگام شود. و در رفع ناترازی انرژی در کشور، دولت را یاری کند.

او تصریح کرد: صندوق توسعه ملی هم آمادگی دارد به نمایندگی از طرف دولت، تسهیلات لازم را در این زمینه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. در واقع دولت تضمین ارز مورد نیاز این بخش را انجام می‌دهد.

منبع: اکوایران

نفت و پتروشیمی

شناسه : 460828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *