برای تامین برق چاه های کشاورزی، نیروگاه خورشیدی احداث شود

احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی به منظور تامین برق چاه‌های آب کشاورزی در نشست مشترک معاونین وزرای جهاد کشاورزی و نیرو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

جهان صنعت نیوز، نشست مشترک معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با موضوع ناترازی انرژی و ضرورت تامین برق چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی از طریق احداث نیروگاه‌های انرژی خورشیدی روز یکشنبه در محل سالن جلسات ساتبا برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این نشست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی و مدیران و کارشناسان دو مجموعه حضور داشتند، موضوع ضرورت تامین برق چاه‌های کشاورزی با استفاده از نیروگاه‌های برق خورشیدی در اراضی کشاورزی با توجه به ناترازی برق و صدمه بخش کشاورزی از این حیث و نیز فراهم کردن بستر لازم برای پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران توسط معاون آب و خاک مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با ارائه گزارشی، تجربه انجام شده و مسایل فنی احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در این استان را ارائه و سپس مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی درخصوص چالش‌ها و ضرورت پیش‌بینی رفع مشکلات پیش رو مطالبی را بیان کرد.

طی بحث و تبادل نظرهای طرفین و توضیحات معاون وزیر نیرو در این خصوص، مقرر شد به منظور تسریع در روند اجرای این موضوع، مجری طرح برق‌دار کردن چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی سازمان ساتبا معرفی شود.

همچنین براساس مصوبات این نشست مقرر شد، ساتبا جهت تامین منابع مالی برای سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل به منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان احداث سامانه‌های فتوولتاییک از طریق سازمان برنامه و بودجه، در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

همچنین بحث و تبادل‌نظر در خصوص نحوه واگذاری زمین برای احداث سامانه‌های مذکور به شرکت‌های مجری تشخیص صلاحیت شده سازمان ساتبا به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در انتهای نشست نمایندگان دو دستگاه بر ضرورت تسریع در دستیابی موثر به نتیجه کار تاکید کردند.

منبع: ایسنا

نفت و پتروشیمی

شناسه : 463283
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *