xtrim
DBA

تحول در مدیریت ایران خودرو؛ مقایسه دو نسل از مدیران دولتی و خصوصی

مقایسه تحصیلات و سوابق کاری عادل پیرمحمدی، مدیرعامل جدید منصوب از سوی بخش خصوصی ایران خودرو، با علیمردان عظیمی، مدیرعامل پیشین منصوب دولتی، نشان‌دهنده تفاوت‌های قابل توجه در تخصص و تجربه کاری این دو مدیر است.

ads

جهان صنعت نیوز – در پی تغییر مدیریت در شرکت ایران خودرو، مقایسه‌ای میان عادل پیرمحمدی، مدیرعامل جدید منصوب از سوی بخش خصوصی، و علیمردان عظیمی، مدیر منصوب پیشین دولتی، انجام شده است. پیرمحمدی دارای تحصیلات مهندسی مکانیک و مدیریت، و سوابق گسترده در حوزه‌های فنی و صنعتی خودروسازی است، در حالی که عظیمی با تحصیلات حقوقی، بیشتر در حوزه‌های حقوقی و بازرسی فعالیت داشته است.

مقایسه تحصیلات و سوابق کاری مدیران دولتی و خصوصی ایران خودرو

با تغییرات مدیریتی اخیر در شرکت ایران خودرو، توجه‌ها به تفاوت‌های میان مدیران منصوب از سوی دولت و بخش خصوصی جلب شده است. عادل پیرمحمدی، مدیرعامل جدیدی که از سوی بخش خصوصی انتخاب شده، جایگزین علیمردان عظیمی، مدیرعامل پیشین منصوب دولتی، شده است. مقایسه تحصیلات و سوابق کاری این دو مدیر نشان‌دهنده رویکردهای متفاوت در انتخاب مدیران برای این خودروساز بزرگ کشور است.

تحصیلات: تخصص فنی در برابر دانش حقوقی

علیمردان عظیمی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه تهران و دکترای حقوق عمومی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. تخصص او در حوزه‌های حقوقی، بیشتر به مباحث قانونی و نظارتی مرتبط می‌شود که در ساختار مدیریتی دولتی اهمیت زیادی دارد.

در مقابل، عادل پیرمحمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و دکترای مدیریت (DBA) از دانشگاه تهران است. تحصیلات او نشان‌دهنده تمرکز بر جنبه‌های فنی و مدیریتی صنعت خودروسازی است، که می‌تواند در بهبود فرآیندهای تولید و نوآوری تکنولوژیک موثر باشد.

سوابق کاری: تجربه صنعتی در برابر مدیریت حقوقی

علیمردان عظیمی پیش از تصدی مدیرعاملی ایران خودرو، در سمت‌های مختلف حقوقی و مدیریتی فعالیت داشته است. وی عضو هیات مدیره شرکت‌هایی مانند فنرسازی زر و توسعه بازرگانی برنا بوده و همچنین در گروه سایپا به عنوان مدیرکل بازرسی و مدیرکل دفتر مرکز حقوقی فعالیت کرده است. ریاست هیئت مدیره سایپا و مدیریت حقوقی صندوق مهر امام رضا نیز از دیگر سوابق اوست.

از سوی دیگر، عادل پیرمحمدی دارای سابقه طولانی در بخش‌های فنی و مهندسی صنعت خودرو است. او عضو هیات مدیره و قائم‌مقام گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت ساپکو-تام بوده است. پیرمحمدی همچنین به عنوان معاون تحقیقات، معاون مهندسی و مدیر طراحی و توسعه پروژه‌های مهمی مانند پروژه ۳۰۱ و طراحی قطعات خودروهای رانا و دنا فعالیت داشته است. او در حوزه کیفیت نیز به عنوان معاون کیفیت مگاموتور فعالیت کرده و در شرکت‌های مختلفی چون ایساکو و پژوهندگان قطعات خودرو عضو هیات مدیره بوده است.

تفاوت دیدگاه‌ها در مدیریت دولتی و خصوصی

این مقایسه نشان می‌دهد که علیمردان عظیمی با تمرکز بر مدیریت حقوقی و نظارتی، بیشتر مناسب ساختارهای مدیریتی دولتی بوده، در حالی که عادل پیرمحمدی با تکیه بر دانش فنی و تجربه در پروژه‌های صنعتی، به دنبال توسعه و نوآوری در فرآیندهای تولیدی ایران خودرو است.

این تغییر می‌تواند نشان‌دهنده تغییر رویکرد از مدیریت دولتی به مدیریت تخصصی و صنعتی باشد، که بخش خصوصی سعی دارد با استفاده از مدیران متخصص در صنعت خودرو، بهره‌وری و نوآوری را افزایش دهد.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 490570
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *