برخی شرکت های آسیایی به ایران مواد اولیه دارو نمی دهند

جهان صنعت- احمد شیبانی روز شنبه در نشست خبری پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در محل سازمان غذا و دارو افزود: با وجود کمبود دارو و مواد اولیه دارو و تمام این سختی ها ایران امروز به جایگاهی رسیده است که نمایشگاه دارو و صنایع وابسته را در سطح بین المللی برگزار می کند و در این دوره ۱۵۰ شرکت خارجی از ۳۰ کشور جهان از جمله هند و چین در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: این شرکت های خارجی در زمینه مواد اولیه دارو یا ماشین آلات داروسازی فعالیت دارند و برخی از آنها برای بازاریابی جدید در نمایشگاه ایران فارما حضور می یابند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی یادآور شد: امسال برای برپایی نمایشگاه دارو و صنایع وابسته بیش از ۴۳هزار مترمربع فضا در مصلی تهران اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

غلامحسین مهرعلیان، مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل نیز در این نشست خبری گفت: سخت ترین شرایط برای تامین دارو را برای جامعه ایرانی در نظر گرفته اند؛ با این وجود و با توجه به توانمندی های کشور در تولید داروی باکیفیت شرمنده مردم نشدیم.

وی، نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) را نمایشگاهی اقتصاد محور دانست و افزود: طی چهار ماه گذشته،  گفتمان خوبی با ذی نفعان صنعت دارو داشتیم.

پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از دوم تا چهارم مهرماه امسال در محل مصلی تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه شرکت های دارویی تولید کننده و وارد کننده به معرفی فعالیت های خود می پردازند.

منبع: ایرنا

عمومی

شناسه : 49749
لینک کوتاه :