اختصاص هزار میلیارد تومان برای پوشش هزینه های ۲ بیماری نادر

جهان صنعت– مهدی شادنوش از اضافه شدن دو بیماری SMA (آتروفی عضلانی ستون فقرات) و CF (فیبروز سیستیک) به بسته خدمتی حمایتی بیماران خاص و نادر خبر داد و گفت: هزینه خدمات این بسته حمایتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی گفت: از سال گذشته یک بسته خدماتی را برای بیماران خاص و نادر تهیه کردیم و با توجه به اعتبارات سال گذشته یکسری خدمات را برای تعدادی از بیماری‌ها در نظر گرفته‌ بودیم.

وی اضافه کرد: قرار بود هر ساله با توجه به اعتبارات، این خدمات را گسترده‌تر کنیم. یعنی هم تعداد خدمات را عمق ببخشیم و هم تعداد بیماری‌ها را تا جایی که بتوانیم با توجه به بضاعت مالی‌مان افزایش دهیم.

افزایش خدمات برای بیماران خاص و نادر

وی با بیان اینکه این بسته خدمتی طی ماه‌های گذشته بررسی شد، گفت: تعدادی بیماری دیگر به این بسته اضافه شد و خدمات‌مان هم در حوزه بیماران خاص و نادر تا حدی افزایش یافت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این بسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و بیمارانی که مشمول این بسته خدمتی هستند، می‌توانند از اول مهر امسال از ارائه این خدمات در دانشگاه‌های علوم پزشکی بهره‌مند شوند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در این بسته حمایتی حدود هزار میلیارد تومان پشتوانه مالی قرار داده‌ایم.

اجرای بسته حمایتی از اول مهر

شادنوش گفت: تا دو سال گذشته بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی و دیالیز مورد حمایت قرار می‌گرفتند. در سال گذشته بیماری‌هایی مانند اوتیسم، EB، MPS و MS مورد حمایت قرار گرفتند و امسال در این بسته حمایتی که اجرای آن از یک مهر ماه آغاز می‌شود، بیماری SMA (آتروفی عضلانی ستون فقرات) و CF (فیبروز سیستیک) نیز به این بسته اضافه شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گفته وی در عین حال خدمات حمایتی را به بیمارانی که پیوند اعضا یا مغز استخوان انجام داده‌اند و مبتلایان به سرطان هم ارائه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: خدماتی که در این بسته حمایتی ارائه می‌شود شامل خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است.

شادنوش اضافه کرد: همچنین خدمات سرپایی مانند ویزیت‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز این بیماران، تزریق دارو و خونی که باید دریافت کنند، شیمی‌درمانی‌ و رادیوتراپی، بخشی از خدمات دندان‌پزشکی برای بیماران خاص، خدمات تشخیصی از قبیل تصویربرداری، پاراکلینیک، انواع آزمایشات تخصصی و… در این بسته آمده است.

وی گفت: ارائه این بسته خدمتی به این معنی نیست که می‌توانیم تمام مشکلات خانواده‌هایی را که بیمار مبتلا به بیماری نادر و خاص دارند، حل کنیم، اما تلاش‌مان را می‌کنیم که با توجه به اعتباراتی که برای این موضوع در نظر گرفته شده، بهره‌وری را بالا ببریم و بتوانیم خدمات بهتری را به این خانواده‌ها ارائه دهیم.

شادنوش درباره میزان هزینه‌ای که بیماران در قبال این خدمات باید بپردازند، گفت: برای هر خدمت مورد به مورد مشخص شده است که چقدر از هزینه‌ها تحت پوشش هستند و چه میزان را بیمار باید بپردازد، اما به طور متوسط خدمات این بسته خدمتی حمایتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

عمومی

شناسه : 49866
لینک کوتاه :