xtrim

سهند جان گرفت، پراید هنوز نمرده!

پارس خودرو با رونمایی از واردات جدید و تولید انبوه سهند، در سال ۱۴۰۴ به دنبال جبران افت‌ها و تثبیت جایگاه خود در بازار خودرو است.

جهان صنعت نیوز، پارس خودرو در سال ۱۴۰۳ با تغییر در استراتژی واردات و تمرکز بر تولید انبوه محصول جدید «سهند» سعی در بازسازی جایگاه خود داشت. این شرکت با کنار گذاشتن Zotye DL5 و تمرکز بر واردات Roewe erx5، واکنش مثبتی از بازار دریافت کرد و در بخش تولید داخلی نیز با تولید بیش از ۱۳ هزار دستگاه سهند، جهشی قابل توجه نسبت به سال قبل داشت؛ هرچند حدود ۲ هزار خودرو هنوز فاکتور نشده‌اند.

پارس خودرو برگ برنده خود را رو کرد؛ آغاز تحول با سهند و واردات هوشمندانه

پس از استقبال سرد مشتریان از Zotye DL5، پارس خودرو تصمیم گرفت سبد محصولات وارداتی خود را بازنگری کند. با حذف Zotye و رونمایی از کراس‌اوور پلاگین هیبریدی Roewe erx5، که در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شد، نشانه‌هایی از استقبال بازار دیده می‌شود. این چرخش، علاوه بر رفتار سرد مشتریان، تحت تأثیر توقف تولید Zotye DL5 در چین نیز بود.

آغاز روزهای خوش سهند؟

سهند به‌عنوان محصول جدید پارس خودرو در سال ۱۴۰۳ با شتابی قابل‌توجه وارد فاز تولید انبوه شد. تا پایان بهمن، ۱۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از این خودرو در خط تولید پارس خودرو تکمیل شد، که در مقایسه با تنها ۵۰ دستگاه تولیدی در سال قبل، رشدی جهشی محسوب می‌شود. با این حال، حدود ۲ هزار و ۱۱۰ دستگاه هنوز فاکتور نشده‌اند که نشان از چالش‌هایی در فرآیند فروش و تحویل دارد. امیدواری‌ها برای رفع این موانع در سال ۱۴۰۴ همچنان پابرجاست.

پراید، همچنان در سایه تولید SKD

روند تولید پراید به‌رغم توقف رسمی آن در سال ۱۳۹۹، همچنان در پارس خودرو ادامه دارد. این شرکت در یازده‌ماهه سال ۱۴۰۳ حدود ۱۱۵۰ دستگاه پراید را به‌صورت SKD مونتاژ کرد که نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. ادامه این روند در شرایطی مبهم است و باید دید پارس خودرو در سال آینده چه تصمیمی برای این محصول اتخاذ می‌کند.

منبع اکوایران

خودرو
شناسه : 500162
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *