xtrim

نرخ‌گذاری جدید تاکسی‌های اینترنتی؛ افزایش به چه دلیل؟

افزایش قیمت سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در روزهای اخیر گلایه برخی شهروندان را به دنبال داشته که معتقدند وقتی قرار است تاکسی ها از ابتدای اردیبهشت نرخ های جدید را اعمال کنند، تاکسی های اینترنتی به استقبال گرانی رفته اند؛ موضوعی که گردانندگان این سکوها آن را رد می‌کنند.

جهان صنعت نیوز، شهروندان تهرانی در روزهای اخیر از افزایش کرایه حمل و نقل خبر داده اند؛ این افزایش که در شورای شهر تصویب و ابلاغ می‌شود، عموما کمتر از میزان افزایش کرایه‌ای است که در سطح شهر شاهد آن هستیم. خودروهایی که در قالب تاکسی یا مسافرکشی عادی مشغول کار هستند، معمولا نرخ خودشان را دارند و هیچ مصوبه‌ای را رعایت نمی‌کنند. داد و ستد کرایه در این بخش معمولا با چانه‌زنی پیش می‌رود تا مسافر و راننده به نتیجه برسند و توافق کنند.

از چند سال قبل که پای تاکسی‌های اینترنتی به سبک زندگی ما باز شد، آن‌ها توانستند با خدماتی که ارائه می‌دادند به سرعت بین مردم جا بیفتند و کسب مشتری کنند. این استقبال تا حدی پیش رفت که کسب و کار آژانس‌های تاکسی کساد و بساط‌شان تا حد زیادی از سطح شهرها برچیده شد.

تاکسی‌های اینترنتی اکنون گزینه نخست افراد برای حمل و نقل دربستی هستند. مساله‌ای که وجود دارد و این روزها به چشم می‌آید، افزایش قیمت‌هاست و در برخی ساعات شبانه‌روز که ترافیک بیشتر است، بر نرخ همیشگی افزوده می‌شود.

البته نرخ های جدید تاکسی‌های شهری ابتدای هر سال و بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اعلام و اجرایی می شود و شرکت های اینترنتی فعال در حوزه حمل و نقل نیز در سال های اخیر ملزم به تبعیت از مصوبات بودجه‌ای شورای شهر شده اند.

با این حال ساز و کار تاکسی‌های اینترنتی به شکلی نیست که از سیر افزایش تعرفه خاصی تبعیت کنند. افزایش نرخ در این بستر زمانی رخ می‌دهد که تقاضا برای استفاده از خدمات زیاد و تعداد راننده برای ارائه خدمت اندک است. در این حالت معمولا مبالغ تا حد زیاد و با شکل تصاعدی بالا می‌رود.

سال گذشته سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در ساعات اوج ترافیک انتقاد کرده و گفته بود که خودروهای شخصی‌های اینترنتی نه در نوع فعالیت و نه در نرخ گذاری، هیچ مجوز قانونی از شهرداری تهران ندارند.

سیستم قیمت‌گذاری پویا در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس چندین معیار عمل می‌کند. گاهی برای یک مسیر یکسان در ساعات مختلف قیمت متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. عواملی مانند مسافت، مدت زمان سفر و نسبت عرضه و تقاضا از جمله این معیارها هستند. قیمت یک مسیر ثابت ممکن است در ساعات مختلف به دلیل تغییر مدت زمان سفر و با توجه به عواملی مانند ترافیک یا شرایط جوی خاص تغییر کند. بر همین مبنا، در ساعاتی از شبانه‌روز قیمت‌ها از حالت عادی پایین‌تر می‌آید و ارزان‌تر از همیشه می‌شود و در ساعاتی شاهد افزایش قیمت هستیم.

در شرایط نامساعد جوی شاهد ترافیک سنگین، اضافه‌بار تحمیل‌شده از سایر مدل‌های حمل‌ونقلی و افزایش تقاضا هستیم که تعادل بین عرضه و تقاضا را بهم می‌زند. در این شرایط هدف تعیین قیمتی است که هر دو کاربر از آن رضایت داشته باشند و از بازار خارج نشوند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تاکسی‌های اینترنتی همین بحث قیمت‌گذاری است، چراکه هم کاربر راننده و هم کاربر مسافر باید راضی باشند.

«نگار عرب» معاون ارتباطات تپسی در پاسخ به سوال ایرنا که آیا در این پلتفرم افزایش قیمت مصوبی اتفاق افتاده است یا نه، توضیح داد: همانطور که می‌دانید، قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی به صورت دستی نیست و بر اساس الگوریتم‌های هوشمند، به صورت پویا و داینامیک انجام می‌شود.

وی افزود: هدف این الگوریتم، تعیین قیمتی است که برای هر دو طرف راننده و مسافر به صرفه باشد و عرضه و تقاضا را به تعادل برساند.

عرب با این توضیح، ادامه داد: در سال جدید تا امروز تغییر محسوسی روی قیمت‌ها نداشته‌ایم اما با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها در سال جاری، افرایش هزینه‌ اعلام‌شده از سوی شورای شهر برای تاکسیرانی و افزایش هزینه‌های زندگی رانندگان، به نظر می‌رسد تغییر هزینه در ماه‌های آینده اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت همواره تلاش ما بر این است که هزینه‌ سفر اعلام شده از سمت ما، هم برای راننده و هم برای مسافر صرفه اقتصادی داشته باشد.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 504637
لینک کوتاه :

۴۱ دیدگاه

  1. بنده به عنوان راننده امیدوارم بنزین هرچه زودتر گران بشه و کرایه ها بالاتر بره اول اینکه همه. بی خود با ماشین دور دور نکن ترافیک راه نیافت دوم هر کسی نتون از اسنپ استفاده کن که بخواد بگه گرون گرون توقع بی خود بنداز دور بنده تو ترکیه و نروژ کار کردم اونجا مردم عادی متوسط از خط و مترو حمل نقل عمومی استفاده می کن و قیمت کرایه دربستی خیلی بالاتر از ایران و هر کسی به خودش اجازه نمیده اسنپ بگیر

    1. هر سال ناوگان ها ی دولتی پرخ شون بالا میره فقط تاکسی انترنتی درجا میزنه یک سفر ۴۰یا ۳۵تومانی نیم ساعت تا ۴۰دقیقه وقت میبره سیب زمینی کیلوی ۵۰هزار تومان خودتون قضاوت کنید

    2. مشکل مون اینه کسی خودش رو جای طرف مقابل نمیزاره ، چطور یک راننده هزینه چهار پنج برابری هزینه خودرو رو با کرایه های پایین باید تامین کنه ، یه قطعه دویست و پنجاه هزار تومانی شده یه میلیون و دویست و پنجاه یعنی چیزی حدود پنج برابر ، التماس تفکر

  2. نرخ تاکسی اینترنت مثل اسنپ و تپسی هنوز برای چهار سال قبله کی گفته بالا رفته ،باید در اوج ترافیک نرخ بالا بره مکه ماشین آب میسوزونه مگه استهلاک نداره،کسانی که میگن بالا رفته سوار نشن ،انقدر کرایه های اسنپ پایینه که همه دارن اسنپ میگیرن پس خواهشن چرت و پرت نکین

    1. کاربران بی قیرت حقیر اسنپ خاک بر سر اون که اینچنین تن به ذلت میدهید بنده خودم تعمیرگاه دارم بنا به دلیل مشکل جسمی که واسم پیش اومده دکتر چند ماه بهم استراحت داده که کار سنگین انجام ندهم گفتم برم این مدت اسنپ کار کنم خدا وکیلی برای امتحان سی سرویس رفتم وقتی حساب کتابشون درآورد سرمایه ای که خوابوندم بابت خودرو حق رانندگی خودت استخدام لاستیک موتور دیسک و صفحه و روغن و لاستیک وانت و جلوبندی زیر بندی بیمه معاینه و خواب خودرو زمان تعمیرات بنزین تصادف افت قیمت خودرو اصطحلاک داخل کابین هزینه تلفن کمیسیون خط و خشی که به خودرو می افته جریمه حین رانندگی عوارض مالیات وووو خیلی چیزای دیگه که اگر بخوام بگم طولانی میشه مثال دو روز پیش کویل ماشین من ۲۰۵ موتور تی یو ۵ خراب شده پارسال ۱۸۰۰ بود رفتم بخرم شده ۵ میلیون چند شب پیش رفتم مسافر را داخل موجه باریک پیاده کنم اینقدر بد راه و چاله چوله بود که زمان دور زدن توی کوچه بن بست تنگ یه سوال بود افتادم داخلش سپر جلوم ترک برداشت درست کردن همین با جوش پلاستیک و رنگ ۱۴۰۰ هزینه داره چهارتا چرخ تنظیم باد یه کارواش میشه ۲۵۰ تومن لعنت بر پدر بنیانگذار اسنپ و این نظام که همیشه علیه قشر ضعیف جامعه بوده ۱۵ درصد کمیسیون وووو خودروی من ۸۰۰ میلیون پولشه سود ۸۰۰ میلیون توی بانک میشه حدود ۲۰ میلیون ماهانه حقوق رانندگی خودم هم ۱۰ ساعت میشه ماهی ۲۰ تومن در حالیکه طی این ۱۰ ساعت به والله اگر ۳۰ تومن کار کنی اونم بشرط اینکه هر روز ده ساعت کار کنی و خودروی مدل بالا و مرتب و سالم داشته باشید وقتی گزینه توی اپلیکیشن میاد مثلا فعلا مسیر تا مسیر دو دقیقه فاصله داری ابن مسیر رو باید بری توی کوچه پس کوچه مسافر رو‌سوتر کنی دور بزنی مسیر و برگردی مثلا ۳۵ هزار تومن بگیری وقتی حسابشو که میکنی از زمان تایید سفارش تا پایان کار نیم ساعت زمان بره خیلی شانس بیاری ۲۰ دقیقه باشه یعنی در نهایت ساعتی ۱۰۰ هزار تومن موز شده کیلویی ۱۵۰ هزار تومن پارسال با همین کرایه و مسیر که می‌رفتی می‌تونستی یک کیلو موز بخری الان یه عدد باید بخری لنت ترمز پارسال من خریدم ۳۰۰ تومن الان شده ۷۵۰ تومن همون برند لاستیک همینطور بیمه ثالث ۳۷ درصد افزایش قیمت داشته اجاره خونه ۴۰ درصد ارزاق و نیازهای روزانه گاهی تا صد درصد افزایش قیمت. ایده سیب زمینی دویست درصد دلار صد درصد سکه صد درصد طلا همینطور قیمت خودرو ووووو والله داداشم تاکسی پراید قراضه داره توی کرج ورودی سوار پیاده شده ده هزار تومن یه مسیر از سر درختی رو که توی ایستگاه سوار می‌کنه توی راه هم سوار پیاده داره یه مسیر یه کیلومتری را می ه بر میگرده سر جمع به ۶ کیلومتر نمی‌رسه ۱۰۰ تومن محاسبه ما رو مسخره می‌کنه میگه ماشینتون رو بفروش تاکسی بخر حالا کاربر اسنپ باید ثبت سفارش بکنه مسافر رو مانند نوکر دربست بره توی موجه پس موجه. سوار کنه ببره مقصد واسه چند غاز والله همین مسیر رو اگر به تاکسی بگی بیا دل منزل منو سوار کن ببره فلان جا پیاده کن یه برابر اسنپ هم بهش بدی راضی نمیشه چون من خودم وقت بوده اسنپ نبوده تاکسی دربست گرفتم چون کارم گیر بوده والله کار اسنپ جدایی. بیش نیست منتها گدایی با کلاسه اگر کاربران اسنپ اتحاد داشتند شرافت و قیرت داشتند یکماه اعتصاب میکردند و اپلیکیشن را بطور کلی واسه یکماه خاموش میکردند یا روشن میکردم. و مطلقا قبول سفارش نمی‌کردند آنوقت معلوم میشد چی به چیه حالا حسابشو با بلایی این مسافرها یکی همراه خودش مواد مخدر داشته باشه و یهو دنبالش باشند گیر بکنه تو هم گیر می‌کنی خدا لعنتشون کنه مسافرها چند روز پیش با رسید حجعلی کرایه ۱۷۰ هزار تومنی را واسم انتقال داد و من هم اعتماد کردم پیاده که شد حسابم را چک کردم تا اومدم ببینم که طرف کجا رفت غیب شده و رفت چون تازه وارد هستم کاملا آشنایی با نرم افزارش ندارم بعدا متوجه شدم که توی لیست پیام داده بود نقدی دریافت شود شرکت کمیسیونض را کسر کرده مسافر هم کلاه سرم گذاشتن رفت یک مورد دیگه مثلا پس از ثبت سفارش به یکبار ماشینم خاموش شد چند تا استارت زدم روشن نشد خودم هم مکانیک هستم منتها بررسی که کردم متوجه شدم برای رفع اشکال حداقل به ۲۰ دقیقه زمان لازم دارم بهمنی دلیل به مسافر اضلاع رسانی کردم که مشکل پیش اومده و سفر کتب شد سپس از طرف شرکت اسنپ واسم پیام اومد بدلیل لغو سفر جریمه شدید و مبلغ جریمه از حسابم کسر گردید حالا همین موضوع عکسش واسم پیش اومد مسافر کنسل کرد در حالیکه من نزدیک مبدا بودم ولی هزینه و استحلاکش واسه من موندم یعنی همه جوره توی این مملکت به قشر زحمت کش و ضعیف بخصوص ناوگان۸رانندگان که مهمترین ناوگان در هر کشوری است از کامیون اتوبوس و مینی بوس و تاکسی و تسمپ داره بهش ظلم ویتم میشه مدیریت اسنپ هم بدنبال منافع و جیب خودشه میدونید طبق مستندات ۳۰ میلیون کاربر اسنپ دارند اگر از هر نفر از این کاربران در طی روز نفری ۱۰۰ هزار تومن کمیسیون دریافت بکنه روزانه ۳۰ میلیارد درآمد داره ماهی یکهزار میلیارد از اونطرف پول کاربرها توی حسابشون همیشه یه چیزی میمونه همون خودش کلی پول میشه سود ماهانه این پولها از طریق بانک واسشون آنچنان سودی داره که فکرشم نتونی بکنید اگر در زمینه با حسابداری آشنایی داشته باشید یه محاسبه دقیق بکنید متوجه خواهید شد که چه فسادی در این بخش داره انجام میشه چون وابسته به نهادهای قدرتی هم هست کسی نمیتونه اعتراض بکنه و اصلا جایی ندارند که باهاشون درد دل بکنی و مشکلت رو بگی فقط یه پل ارتباطی پشتیبانی داره که تماس میگیری می‌ره خودکار روی اپراتور تعریف شده و چرت و پرت میکه لذه برادر وارانه از کاربران اسنپ برادران هموطنان در هر نقطه ای از کشور که از روی ناچاری در این زمینه فعالیت میکنند استدعا دارم بخاطر احقاق حق۸خودتون بصورت متحد و یکصدا ترا به ناموستون اعتصاب کنید تا نتیجه کار معلوم بشه وقتی مسافرین رفتند دنبال دربستی و هزینه های. چند برابری را متقبل شدند آنوقت قدر زحمات کاربران اسنپ را متوجه میشن وحدانن یه سوال ما هم مثل شماها زن و بچه و زندگی و هزینه یومیه داریم خودتان را جای اون راننده یا کاربر اسنپ بگذارید والله اگر بخودتون بکن بیاید کار کنید به والله چنین کاری نخواهید کرد من با اینکه نسل کمر واسم پیش اومد و کار تعمیرات خودرو نمیتونم انجام بدم ناچغرا اومدم که چند ماه کار کنم تا اوضاع جسمانی بهبود پیدا کند ولی اصلا پاسخگوی هزینه زندگیم با یه تا بچه با سن ۵۵ سال را هداره وگرنه در همه زمینه ها خدمت کردن به جامعه و هموطنان عزیزم را انجام وظیفه می‌دونم ولی باور بفرمایید اگر یکی دو ماه کار کنم آنوقت چیزی تهش نمی‌مونه اگر ماشینم خراب بشه که درستش کنم کارت بانکی و ورود و خروج پولم‌گویای صداقت من هست هر کسی شک داره ایمیل به همین ایمیلم بزنه قطعا مستندات را خدمتش ارسال خواهم نمود بخدا پنج روز پیش پسرم را عمل فتح کردم چون خودم چندین ماهه بیمار هستم و بیکار بودم کل اندوخته ام تموم شد کفگیر به ته دیگ خورده دیگه هیچ پس اندازی ندارم حتی حلقه ازدواجم را برای هزینه عمل پسرم چون فاقد بیمه هستیم را فروختم والله بالله بالله طب این یکی دو روز گذشته چند بار فکر خودکش از طریق خوردن دغرو‌یا سیانور بفکر زده شده سیاه نوا هم‌گیر توردم‌ دیگه نهایت نشد با براق دو فاز به زندگیم خاتمه میدم چون دیگه بریدم چه بسا که در آینده نزدیک خبرش از طریق منابع خبری منتشر بشه در پایان میگم لعنت. بر مسبب و بانی بدبختی این ملت که همه جامعه تبدیل شدن به مسافر کش و اسنپ اگر اشتغالزایی بود و اقتصاد کشور شکوفا بود به والله کسی حاضر نبود تن به چنین رفتی بدهد لذا برادرانه است ها میکنم دستتان را می‌بوسم کاربران راننده اسنپ فراخوان بدهید در جهت اعتصاب همگانی در این بخش قول میدم با توجه به سن و سالی که دارم حدود ۵۵ سالمه و خیلی چیزها رو دیدم قطعا اوضاع به نفع شما تغییر خواهد نمود و از ناظر محترم این تیتر خبری و ادمین محترم عاجزانه محترمانه بردار وغران۷ تمنا میکنم ترا به روح. رفتگانتان پیام من رو منتشر کنید مطمن باشید که خیر خواهید دید چون اسنپ از کنار این سی میلیون کاربر انواع تسهیلات بانکی و کمیسیون و سود پولی که مانده کارکرد روزنامه کاربران داخل حسابشون میمونه طی سال سودهای چند هزار میلیاردی نصیبشون میشه چون من رشته اصلی ام حسابداری است و در این زمینه مهارت دارم و بارها این حساب رو خورد بررسی قرار دادم اینا بابت استخدام هر راننده اسنپ تسهیلات سی میلیون تا صد میلیونی بدون کارمزد از دولت به بهانه اشتغالزایی دریافت میکنند فساد گسترده ای پشت این دستگاه است روز اول طراح این کار یک نفر بود که این اپلیکیشن را از آلمان به ایران آورده بود اوایل توی استارت کار چون درآمد آنچنانی نداشت و هنوز کسی اطلاعی از این موضوع نداشت درآمد بخور نمیری داشت ولی پس توسعه دغده‌وبرمزرسانی و حذشت زمان وقتی به باز نشست از طریق نهادهای امنیتی سنگ جلوی پاشوه انداختن بطوریکه طبق مستنداتی که منتشر شد هفتاد درصد سهام به یکی از ارگانهای قوی که صاحب پول و سلاح و قدرته واگذار شد چون صاحب اصلی این اپلیکیشن راهی جز توافق و دادن سهام به این نهاد خداست چون نمیکذاشتن فعالیت بکنه اگر مقاومت هم میکرد چه بسا یه جرم بهش میبستن مثل اخلال در نظام می‌رفت جایی که عرب نی انداخته البته گویا چند روز هم این بلا رو سرش آوردن. اونم از روی اجبار باهاشون توافق کرده دو سوم از کلیت شرکت را بهشون داده مشروط براینکه کمیسیون ۵ درصد بشه ۱۵ درصد و این شخص کاری با هیچی نداشته باشد امنیتش هم از طریق همین نهاد تضمین شده باشد در نهایت گفتی ها را گفتم فقط نیاز به اتحاد و شرافت و قیرت داره هیچ کاره سختی هم نیست برنامه را خاموش کنید و تا یکماه روشن نکنید پیام بده را هم تا میتونید انتشار بدهید تا همه کاربران اسنپ مطلع بشوند والله بالله بالله من خودم از بچه های جنگ هشت ساله ام از سال ۶۳ تا ۶۶ منطقه جنگی بودم پشت خاکریز بقول معروف پشت خاکریز خوابگاه مون سوله های زیر تپه های خاکی بود از هیچی هراس ندارم فقط از خدا هراس دارم مرگ واسم آرزوست اونم مرگ با. عزت و حاضرم اولین نفری باشم که در راه وطن و هم وطنان با وجدان و با شرفم خونم را بدهم البته فقط اونایی که با وجدان و با شرافت و خدای باور هستند نه. اونایی که مفسد ودزد و‌ظالمن هموطنان عزیزم بیایید برای یکبار هم که شده دست به چنین کار بزنید و متحد بشوید بعد نتیجه را هم خواهید دید من شک ندارم که در نهایت نتیجه عالی خواهد شد بهر حال ما هم آدم هستیم و دارای خانواده و زندگی هستیم و خرج داریم و باید به اون چیزی که متصغانه حق مونه برسیم بیشتر از این چیزی نمی‌خواهیم. برنجی که سه ماه پیش خریدم ۱۲۰ امروز رفتم بخرم میگه ۲۲۰ بخدا نیم کیلو نیم کیلو میخرم چیکار کنم با این درآمد عمرا بتونی دوتا کونی برنج بخری یکدسته از کاربرانی که توی اسنپ فعالیت میکنند کارمند هستند که پس از اتمام کار توی مسیر می‌خوام مسافر بزنند هزینه خودروهاسون تامین بشه. یه هچعده کاربر جوان مجرد هم بدنبال شکار کردن بانوان هستند زمان سفارش. به اسم مسافر دقت میکنند اگر طرف خانم. باشه با حداقل کرایه هم میرن سراغش. چون هدفشان درآمد زایی نیست این عده از لحاظ مالی تامین هستند فقط دنبال شکار جنسی هستند باور کنید مدیونتون باشم اگر دروغ گفته باشم و همین دو دسته خراب کردند حتی اگر فراخوولن هم بدهیم مطمن باشید این دو دسته کارشون را انجام میدم این چیزی که میگم از دهن خودشون بارها وقتی حالم خوب بود توی مغازه کار میکردم و نیامده واسشون کار میکردم تعریف می‌کردند که ما نیاز به پول اسنپ نداریم از خیلی ۷اشون پولی دریافت نمی‌کنیم همون لاس خوشگه هم که باهاشون بزنیم کافیه حالا اگر کار فراتر رفت که چه بهتر مدیونتون باشم اگر غیر از حقیقت چیزی کغته باشم منظور از این سخنرانی که خدمتتون عرض کردم در پایان به این دو قشر راننده اسنپ بود و کرنع هشتاد درصدشون از روی نیاز و جلوگیری از کذایی دارن این ذلت را میپذیرند میدونی چرا میگم ذلت چون ساعتها کار می‌کنی زحمت می‌کشی با سرمایه هوذا داری پول در میاری از اونطرف دولت میاد آمار اشتغالزایی را طی عملکرد چهار ساله خودش جرزغرش میده یادمه همین ریسی سال قبل توی یکی از خبرها کفتم‌ از وقتی دولت سیزدهم کابینه را تحویل گرفته پنج میلیون فرصت شغلی مجازی از طریق جابجایی مسافر اسنپ ایجاد کرده یعنی این نظام حاکم بر کشور اسنپ را اشتغالزایی از سوی خودش می‌دونه یکی نیست که بگه مردم کدوم اشتغالزایی طرف سرمایه ای با بدبختی جمع کرده بدون اینکه تسهیلاتی بهش بدید با حداقل امکانات فقط با یه نسخه اپلیکیشن ۱۵ درصد ثمره «حمت اون بدبخت را دارید میگیرید تف به شرف نداشتتون در واقع یک دانگ. از شش دانگ درآمد اون خودرو و راننده را دارید خالص دریافت مینید۵و کاری هم با هزینه‌های بعدی اون ۷ودزو‌مشکلاتی که ممکن حین کار واسه راننده پیش بیاد ندارید شما فقط پول خودتون میگیرید جالب اینجاست هیچ راه و دل ارتباطی هداره که ژنک بزنی و اینا را با مکالمه تلفنی یا بصورت حضوری عنوان بکنی یه ایمیل داره که اونجا بصورت پیام‌تاید می‌کنی یه ادمین میاد پاسخ بی خود و بی ارزش میده که به گمانم اونم ادم‌نیست اپراتور هوش مصنوعی است از نوع پاسخ های یکجور مشخصه که هوش مصنوعی یعنی نمی‌خوام بگم اینا اصلا واسشون مهم نیست در نهایت کن که موقت اومدم توی این کار مزخرف و دیگه کار نمیکنم کذایی کردن از اینکار بهتره بخدا در پایان باید بگم لعنت بر ظالم و مفسد و رانت خواران که این مملکت و این ملت را به چنین روزی انداختن اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد رمز پیروزی است اتحاد در این راه خیلی آسان می‌باشد فقط اپلیکیشن ها را دیگه روشن نکنید بعد از یکماه نتیجه کار را خواهید دید

  3. اینا همش دروغه بنزین تو شهر زاهدان لیتری ۲۰ هزار تومن شده و دریغ از مسافر به قدری ثبت‌نام
    اسنپ زیاد شده که ساعت‌های کم ترافیک کرایه ۳۰ تومن ۲۵ تومن هست که اصلا صرف نمیکنه درخواست بگیری اسنپم‌هم بفکر بنزین راننده نیست فقط بفکر خودش هست از کرایه ۳۰ تومنی ۱۰ تومن برای خودش کم میکنه راننده که پول اصطهلاک و بنزین آزاد رو میده هیچی براش نمیمونه برای مسافر و اسنپ خوبه اونم چه مسافرای از خود راضی واقعا مسافرها گشاد تشریف دارن سر مبدا نیستن ماشین میاد به خودشون زحمت نمیدن دو قدم عقب یا جلو بیان سوار شن خیلی رو داده اسنپ به اینها راننده رو فوری جریمه میکنه ولی به مسافر کار نداره راننده کلی مسافت رو میره طرف رو سوار کنه بعد کلی منتظر موندن لغو میکنه و اسنپ هم جوابگو نیست ده سال گذشت هنوز برنامه‌شون مشکل داره و خیلی حرفهای دیگه که وقت نیست بنویسم

  4. در صورتیکه قیمت لوازم یدکی واجرت مکانیک ۴۰درصد بالا رفته چرا نباید نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا کنه چرا کمسیون ۲۰درصدی رو کم نمی‌کنید فقط زورتون به رانندگان بدبخت که از ناچاری رو به این کار آوردن میرسه .

  5. والا مثل اینکه این شهروندان ناراضی از کرایه انتظار دارند یه پولی هم بهشون داده بشه و اونها رو به مقصدشون برسونند… هر چی بیگاری و عملگی هست که واسه راننده هست… سودش رو شرکت و مسافر میبرند

  6. بالاخره تکلیف بیمه این بنده های خدا چی شد؟ مجلس تصویب کرد؟ باید مثل تاکسی پرداخت کنن یا آزاد؟ یه حرفی زده شد و خبری نیست. الان بیمه خویش فرما شده ماهی ۳میلیون و ۴۷۰ هزار تومان. خب طرف وقتی ۱میلیون و ۲۰۰ بردن رو قیمت بیمه شخصی. بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، هزینه های جاری، باید افزایش نرخ بده. دولت که بی عرضه ترین دولته. تاحالا هیچی ندیدیم که یه مشکل رو حل کرده باشه، فقط میگن ایشالا ماشالله، سال بعد.. همه چیز سی تا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده، کرایه تاکسی هم جزو همیناست و باید افزایش پیدا کنه

  7. این اسنپ وتپسی با این تورم وگرانی،وقیمتهای پایین روز به روز داره راننده هارو بیچاره تر میکنه،واسه یه مسیر ۳۰ کیلومتری قیمت رو زده ۶۵ هزارتومان،خدایش یعنی انصافه،اونم تویه اوج ترافیک سر شب،من یکی که خسته شدم از کار کردن تویه اسنپ وتپسی

  8. من موندم گوشت شده کیلو ۱۰۰۰۰۰۰تومن پسته شده کیلو ۲۰۰۰۰۰۰تومن مرغ شده کیلو ۱۰۰۰۰۰تومن روغن شده ۴۰۰۰۰۰تومن چرا شهروندان تهرانی صداشون درنمیاد یه کرایه تاکسی اینترنتی زپرتی زیاد شده همه صداشون درومده بابا خیلی چیزا گرون شده صداتون واسه اونهم دربیاد

  9. تاکسی های اینترنتی به نوعی برده داری نوین محسوب میشن و کفه ترازوی قیمتی نه به سمت مسافر و نه به سمت راننده بلکه به سمت شرکت تاکسی اینترنتی و همچنین دولت میچربه. برای مسافر خوب شده و دسترسی به تاکسی را آسان تر کرده و امکان مشاهده قیمت قطعی قبل از درخواست سفر را دارد ولی برای راننده چه فرقی کرد؟ اگر در آژانس کار می‌کرد نرخ کرایه بیشتری داشت و کمیسیون ۱۵ درصد ولی در تاکسی اینترنتی با نرخ کرایه کمتر و در کمال تعجب با کمیسیون ۲۰ درصدی مواجه هست، و نه تنها فقط این مورد بلکه اخیرا مورد جدیدی با عنوان مالیات بر ارزش افزوده هم پس از پایان هر سفر از حساب راننده کم می‌شود! و در نهایت با کسر کمیسیون و مالیات بر ارزش افزوده و با احتساب مبلغ پایین کرایه، یک راننده تاکسی اینترنتی گاها ۳۰ تا ۴۰ درصد کرایه همان مسیری را دریافت می‌کند که راننده یک آژانس تلفنی دریافت می‌کند! در چنین شرایطی شرکت های تاکسی اینترنتی با توجه به کاهش هزینه های سربار نسبت به آژانس های تلفنی همچون اجاره جا و مکان، خط تلفن و حقوق تلفنچی آژانس (در سطح کلان و کشور حساب کنید) باید نسبت به تعدیل کمیسیون دریافتی خود از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد اقدام کنند. یا تعادل در همه بخش ها برقرار شود

    1. محسن جان تهران هم نسبت به ترافیک و زمان و طول مسیرش بهتر از شهرستانها نیست. حالا هزینه چند برابری زندگی در پایتخت بماند. فعلا در این کشور همه زورشون به راننده تاکسی اینترنتی میرسه. شرکتها هم بدون هزینه شدن شریک مال ما.

  10. درود
    تا حالا از اسنپ استفاده کردی تویی که مطلب نوشتی؟ کرایه ۲۵ تومنی برای تو مسافر که پول یه آدامس نمیشه گرونیه؟ ماشین داری ؟ استهلاک میدونی چیه؟ ترافیک چطور؟ کارشناسی شده حرف بزن نه روی هوا

  11. وقتی هر کسی تو هر شغلی با هر درآمدی اسنپ میگیره یعنی کرایه خیلی پایینه و براش میصرفه..طرف کارگر ساختمانه،،کارگر سر گذر وایمیسته،،ضایعاتی با باری که داره و غیره…اینا جوری قیمت گذاری کردن که مسافر عادت کرده به همون قیمت چند ساله پیش و فکر می‌کنه الان داره خیلی کرایه زیاد میده..درصورتیکه اسنپ گرفتن عین آژانس گرفته عین تاکسی بیسیم گرفتنه دربست حساب میشه و جزو خدمات عالی حساب میشه..آنقدر درک ندارن که شما داری دربست میگیری بعد نباید کرایه درست پرداخت کنی..الآنم که لطف کردن هم کمیسیون رو اضافه کردن بهش هم مالیات و خدمات شهرداری،،حالا با کدوم قانون و مجوز معلوم نیست..این وسط فقط راننده داره ضرر میکنه..بعضیا دلشون میخواد مجانی باشه دیگه و کرایه ندن..یکم درک یکم فهم داشته باشیم..

  12. در دنیا درخواست تاکسی اینترنتی از جانب قشر مرفه صورت میگیره ولی در ایران از همه چیز ارزونتره و هر گدا گشنه بدون پول و کرایه نداری درخواست میده چون اتوبوس واحد و… نمیاد درب خونه سوار کنه و درب خونه پیاده کنه در نتیجه ارزونتره

  13. شهرای دیگه رو که نمیدونن ولی شهر ما کرایه دربست طرف از کرایه کورسی یک نفر کمتر میزنه و کمیسیون هم کم میشه برا همون طرف میخواد دستشویی بره فوری اسنپ درخواست میده و چقد ملت بدبختی داریم که وقتی کرایه تاکسی رانی ۴۰ هزارتومنه راننده اسنپ به ۱۴ هزارتومن درخواست قبول میکنه و ۳ هزار تومن هم کمیسیون میده تا باشن چنین ملتی بر دوش انها سواری میخورن

  14. امیدوارم بنزین ۳ برابر بشه ..واینکه کرایه های تاکسی اینترنتی شده صلواتی ..مشهد کسی اسنپ تپسی کار نمیکنه ..همشون شدن صلواتی ..دولت هم که نظارت نداره..اسنپ تپسی .به بهانه .مالیات برافزایش و خدمات شهری کمیسیون کشیدن بالا ..ولی کرایه‌ها نرفته بالا اومده پایین ..چون دولت نظارت نداره ..من موندم این مملکت کسی نیست نظارت کنه ..همه جا بخور بخوره ..کسی هم نظارت نداره

  15. جالبه که همه نگران این هستند که مبادا کرایه های تاکسی اینترنتی به حدی برسه که لااقل کفاف هزینه های روزمره زندگی راننده ها رو بده.
    تا حالا ندیدم کسی به مسئولین اعتراض بکنه که چرا برای یک مسیری که تاکسی عادی برای هر نفر حداقل ۴۰۰۰۰ تومن میگیره، اسنپ باید بابت تاکسی دربست که مسافرها رو از دم در سوار میکنه و دم در پیاده میکنه، ۱۶۰۰۰ تومن کرایه تعیین بکنه که اون هم ۲۲% ازش کمیسیون و مالیات کم میکنه و فقط ۱۲۴۸۰ تومن به راننده پرداخت میکنه.
    همه این ۱۶۰۰۰ تومن رو که از ۴سال قبل تغییر نکرده تو ذهنشون نگه می‌دارند و اگر خدای ناکرده این مبلغ شد ۳۰۰۰۰ تومن که اون هم تنها یکی دو ساعت در روز بخاطر اوج ترافیک اتفاق میوفته و تازه بازهم کمتر از سواری های شخصی هست، فریادشون به آسمون میره.
    بعد مرتب از مسافرها می‌شنوم که چرا اسنپ نمیوفته؟ مشخصه، چون دیگه کار در تاکسی های اینترنتی حماقت محضه

  16. سلام بنده به عنوان راننده اسنپ یعنی چاره نداریم نمی‌دونم اگر حق ناص باشه این مدیریت اسنپ چه جور میخواد جواب بده خدا شاهد میگیرم جیب ش پر نمیشه آنقدر یک مجموعه طماع میشه اه اه نگم یعنی به لیفت و لیسی از راننده میکنه که اگر چاره ای بود هیچکس نمی‌کرد نرخ تعیین می‌کنه بیاببین چه جوری متری حساب می‌کنه نمی‌دونم از کمسیون نگم حق زن و بچه امثال منو مثل زالو خونمون می‌کشه امان سیری نداره‌ دل پری دارم از این مجموعه هیچ نظارتی نیست نمی‌دونم اون مدیر صاحبش مرد کجا می‌خوان دفن کنن که اینهمه بی معرفت بی وجدان اگر یک نفر مستند ساز پیدا میشد یک هفته پیش من بود از کارکردن من امثال من فیلم می‌گرفت بد جرات پخش داشت متوجه میشی من چی میگم دروغ حق وناحق کردن براشون عادی روزمره است اساس نامه مجموعه نوشته شد فقط بگیرن هرجور میتونید از راننده یا مسافر صاحب بار خدا نمیگزره امان از کسی که به خدا پناه میبرم خدا همه مارو عاقبت بخیر کنه

  17. متاسفانه کرایه تاکسی‌های اینترنتی آنقدر پایین هست که مردم به صرفه می‌بینند از تاکسی اینترنتی استفاده کنند تا تاکسی‌های خطی و کردشی‌ . چند ساله ما رانندگان داریم ماشین خودمون رو گاز می‌زنیم و میخوریم. حمل نقل تاکسی اینترنتی یک حمل و نقل لاکچری هست. چنانچه مسافر توان پرداختش رو نداره می‌تونه از اتوبوس و مترو استفاده کنه . تاکسی رو نگفتم چون کرایه ای بالاتر داره.‌الان هزینه روغن دوبرابر چند ماه پیش شده. لاستیک و لوازم یدکی هم همینطور. هزینه زندگی رانندگان هم مثل بقیه ملت بالا رفته.‌باور کنید رانندگان هم آدم هستند و خانواده دارن. اینکه این قشر دارن استثمار میشن و تازه باید کنده گویی هم کوش کنند واقعا خارج از انصاف هست. چنانچه کرایه ها در ابتدای اردیبهشت بالا نره مطمئن باشید که خیلی‌ها از این حرفه بیرون خواهند رفت.‌اگه دو روز این عزیزان دست از کار بکشند آنوقت مردم خواهند دید که تاکسی‌های معمولی چه پوستی ازشون میکنند.‌ کرایه بین شهری از کرایه اتوبوس هم کمتر شده. هیچ خدماتی هم به این قشر داده نمیشه.‌کمسیون هم از متوسط جهانی چند برابر. بیشتر هست . ختی بردگی هم باید حد و اندازه ای داشته باشه.‌بریم دم مغازه یکی شاگردی کنیم بیشتر تهش میمونه. که البته داره به همین جا هم میرسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *