xtrim

نرخ جدید بلیت مترو تهران اعلام شد

معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۴ از امروز اول اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافت.

جهان صنعت نیوز، فرود لطفی گفت: در سال ۱۴۰۳ کرایه ورود به شبکه متروی تهران با استفاده از کارت‌ بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار ۳۳ هزار ریال بود و پس از دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر مسافت طی‌ شده ۲۰۶ ریال به آن اضافه می‌شد. وی اظهار کرد: از امروز این مبلغ با ۲۵ درصد افزایش به ۴۱ هزار و ۲۵۰ ریال رسیده و پس از دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۲۶۰ ریال به کرایه مذکور افزوده می‌شود.

وی افزود: قیمت بلیت تک‌سفره داخل شهری برای خرید شتابی ۵۸ هزار و۳۴۰ ریال و برای خرید نقدی ۷۰ هزار ریال تعیین شده است.

لطفی اضافه کرد: بلیت تک‌سفره حومه (خط پنج) با خرید شتابی ۷۱ هزار و ۶۳۰ ریال و خرید نقدی ۸۰ هزار ریال و برای ایستگاه‌های شهید سلیمانی (هشتگرد) و شهر پرند قیمت بلیت تک سفره با خرید شتابی ۱۶۰ هزار و ۴۱۰ ریال و خرید نقدی ۱۸۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همچنین به‌منظور تشویق شهروندان به استفاده از خدمات غیرحضوری ۱۰ درصد تخفیف برای خریداران بلیت از طریق سامانه شهرزاد اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: سقف شارژ کارت‌های مبلغ‌دار اقشار خاص نیز با ۲۵ درصد افزایش به ۵ میلیون ریال رسیده است.

معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: مسافران خطوط هشتگرد و پرند در صورت استفاده از کارت اعتباری برای هر تردد ۱۳ هزار و ۳۲۵ تومان از اعتبار کارت‌شان کسر خواهد شد.

لطفی به مسافران مترو توصیه کرد که با توجه به اینکه خرید بلیت تک‌سفره با پول نقد حدود ۲۰ درصد گران‌تر است پیشنهاد می‌شود بلیت خود را با استفاده از کارت بانکی خریداری کنند.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 505651
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. چرا وقتی به من ایرانی بازنشسته که در مقطع نام نویسی یارانه فکر کردم از من نیازمند تر هم هستند، اسم ننوشتم و ماشین هم ندارم و با اتوبوس و تاکسی و مترو جابجا میشوم ! هرسال بایستی هزینه گرانتر شدن پول بلیط و بنزینی که مصرف نمبکنم را بپردازم ؟ مگر بنزین ملی نیست ؟مگر برای همه نیست ؟ پس چه چیزی بمن نمیرسه غیر گرانی سالانه بلیط و مواد غذایی! چرا پول نفت دزدی ها و رانت خواری هارا که میگیرید به حساب حمل و نقل عمومی ، اپارتمان سازی دولتی کرایه ، و …. واریز نمیکنید تا امثال من ایرانی تشویق شوند واز حمل و نقل عمومی استفاده کنند نه بعنوان یک درامد چندتا ماشین بخرم تا با پول بنزینش زندگی کنم

  2. خدا لعنت تان کنه. چرا هر سال رسم کردید که حتما باید ۲۵ درصد اضافه کنید کمترین و بی سوادترین فرد مسئول در کشورهای دیگه هم می‌داند که وسیله حمل و نقل عمومی اتوبوس و مخصوصا مترو را باید خیلی ارزان نگه داشت که مردم میل و رغبت کنند با مترو و اتوبوس تردد کنند تا اتومبیل شخصی شان. که هم ترافیک کم شود و هم آلودگی هوا کم شود ولی بیسوادی و نادانی مسئولین ما تا جدی هست که اصلا این ابتدایی ترین مطلب برای رفع آلودگی هوا و ترافیک را هم نمی دانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *