جهان صنعت نیوز – در سالی که با عنوان «سرمایهگذاری برای تولید» شناخته شده، صنعت خودروی ایران همچنان زیر فشار سیاستهای متضاد دستوپا میزند؛ قیمتگذاری دستوری، تاخیر در اعلام قیمتها، مدیریت ناتوان مجلس و نظارت ناکارآمد، نهتنها زیان ۲۲۳ هزار میلیارد تومانی را جبران نکرده، بلکه شکاف عمیقتری میان قیمت رسمی و هزینه واقعی تولید ایجاد کرده است. کارشناسان راه نجات را در حذف قیمتگذاری دستوری و حرکت به سمت رقابت واقعی میدانند، اما حاکمیت دولت بر بازار خودرو همچنان مانع این تحول است.
شناسه :
509366
لینک کوتاه :
لینک کوتاه :